DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Politik Ekonomi EC 632 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Ekonomi
Öğrenim Türü: yüz yüze
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Doktora
Dersin Koordinatörü: Hasan Tekgüç
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere
i) empirik makaleleri eleştiel bir gözle okumayı;
ii) teset edilebilir bir hipotez oluşturmayı;
iii) ve bu hipotezi test edecek bir veri setini bir araya koymayı öğretmektir.
Derste ağırlık son yıllarda popülerleşen enstürman değişkeni, farkların farkı gibi metodlara verilecektir. Dönem sonunda öğrencilerin Diğer Kaynaklar kısmından seçecekleri bir makaleyi yeniden üretmeleri veya aynı teknikleri başka bir veri setine uygulamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders uygulamalı bir politk ekonomi dersidir. Derste ekonometri teorisinden çok metodların uygulanmasında ortaya çıkan problemlere odaklanılacaktır. Öğrencilerin ekonometri temel bilgilerine sahip oldukları varsayılmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretim üyesi metot konularının işlendiği haftalarda ders materyalini derste anlatır. Ayrıca dönem ödevi için öğrencilerin Diğer Kaynaklar kısmından seçecekleri bir makaleyi yeniden üretmeleri veya aynı teknikleri başka bir veri setine uygulamaları beklenmektedir.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Textbooks:
    1. J.D. Angrist & J.N. Pischke, Mastering Metrics (Princeton UP, 2014).
    2. D.A. Freedman, Statistical Models Theory and Practice, Revised Edition (Cambridge UP, 2009).
    3. Stock, J. H., & Watson, M. W. (2012). Introduction to econometrics: Global edition. (Pearson, Boston).


    DİĞER KAYNAKLAR

    Empirical Microeconomics Research from Turkey
    • Cesur, R., & Mocan, N. (2018): “Education, Religion, and Voter Preference in a Muslim Country,” Journal of Population Economics. 31(1): 1-44.
    • Cesur, R., E. Tekin & A. Ulker. (2017). “Air Pollution and Infant Mortality: Evidence from the Penetration of Natural Gas,”. The Economic Journal. 127(600).
    • Cesur, R. P. M. Gunes, E. Tekin, & A. Ulker (2017). “The Value of Socialized Medicine: The Impact of Universal Primary Healthcare Provision on Mortality Rates in Turkey,” Journal of Public Economics. 150: 75-93.
    • Berker, A. (2012). Türkiye’deki silahlı çatışmanın eğitimsel erişime etkileri: Kuşak analizi. METU Studies in Development, 39(2), 197-235.
    • Oyvat, Cem & Hasan Tekgüç. Double Squeeze on Educational Development: Land Inequality and Ethnic Conflict in Southeastern Turkey, 2017. Greenwich Papers in Political Economy #49. http://gala.gre.ac.uk/16812/


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Katılım 14 20
    Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
    Yazılı sunumlar (raporlar) 1 50
    Total: 16 100


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9