Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Politik Ekonomi | EC 632 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Ekonomi |
Öğrenim Türü: | yüz yüze |
Ön Koşullar | yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Doktora |
Dersin Koordinatörü: | Hasan Tekgüç |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere i) empirik makaleleri eleştiel bir gözle okumayı; ii) teset edilebilir bir hipotez oluşturmayı; iii) ve bu hipotezi test edecek bir veri setini bir araya koymayı öğretmektir. Derste ağırlık son yıllarda popülerleşen enstürman değişkeni, farkların farkı gibi metodlara verilecektir. Dönem sonunda öğrencilerin Diğer Kaynaklar kısmından seçecekleri bir makaleyi yeniden üretmeleri veya aynı teknikleri başka bir veri setine uygulamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders uygulamalı bir politk ekonomi dersidir. Derste ekonometri teorisinden çok metodların uygulanmasında ortaya çıkan problemlere odaklanılacaktır. Öğrencilerin ekonometri temel bilgilerine sahip oldukları varsayılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | |
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğretim üyesi metot konularının işlendiği haftalarda ders materyalini derste anlatır. Ayrıca dönem ödevi için öğrencilerin Diğer Kaynaklar kısmından seçecekleri bir makaleyi yeniden üretmeleri veya aynı teknikleri başka bir veri setine uygulamaları beklenmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Textbooks: 1. J.D. Angrist & J.N. Pischke, Mastering Metrics (Princeton UP, 2014). 2. D.A. Freedman, Statistical Models Theory and Practice, Revised Edition (Cambridge UP, 2009). 3. Stock, J. H., & Watson, M. W. (2012). Introduction to econometrics: Global edition. (Pearson, Boston). |
Empirical Microeconomics Research from Turkey • Cesur, R., & Mocan, N. (2018): “Education, Religion, and Voter Preference in a Muslim Country,” Journal of Population Economics. 31(1): 1-44. • Cesur, R., E. Tekin & A. Ulker. (2017). “Air Pollution and Infant Mortality: Evidence from the Penetration of Natural Gas,”. The Economic Journal. 127(600). • Cesur, R. P. M. Gunes, E. Tekin, & A. Ulker (2017). “The Value of Socialized Medicine: The Impact of Universal Primary Healthcare Provision on Mortality Rates in Turkey,” Journal of Public Economics. 150: 75-93. • Berker, A. (2012). Türkiye’deki silahlı çatışmanın eğitimsel erişime etkileri: Kuşak analizi. METU Studies in Development, 39(2), 197-235. • Oyvat, Cem & Hasan Tekgüç. Double Squeeze on Educational Development: Land Inequality and Ethnic Conflict in Southeastern Turkey, 2017. Greenwich Papers in Political Economy #49. http://gala.gre.ac.uk/16812/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Yazılı sunumlar (raporlar) | 1 | 50 |
Total: | 16 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat): | 0 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |