DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Seviye Spor Psikolojisi PSY 507 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: ARDA ÇOSKUN
Dersin Amacı: Geleneksel spor psikolojisi bilişsel-davranışsal çerçeve içinde çalışır. Ancak son yıllarda atletleri daha iyi anlayarak daha uygun destekler geliştirmek amacıyla alternative perspektiflerin gelişmekte olduğu görülüyor. BU ders ile amaç, öğrencilerin spor psikolojisi bilgi ve bilinç daarcıklarını bu yeni perspektifleri da çalışarak genişletmektir. Bu yönde, güncel araştırma ve uygulama çalışmaları incelenecek ve öğrencilerin yeni beceriler edinmeleri hedeflenecektir.
Dersin İçeriği: Bu derte güncel spor psikolojisi alanine şekillendiren temel kavram, kuram, uygulama ve tartışmalar ele alınacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminer ve öğrenci sunumları


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Lavallee D., Kremer J., Moran P. A., Williams M. (2004). Sport Psychology. Contemporary Themes. Palgrave MacMillan.


    DİĞER KAYNAKLAR

    Beauchamp, R. M. & Eys M.A. (2007). Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge.
    Blumenstein B., Bareli M., Tenenbaum G.(2002). Brain and Body in Sport and Exercise. John Wiley & Sons.
    Gorman P. (2004). Motivation and Emotion. Routledge.
    Brewer W. B. (2009). Handbook of Sports Medicine and Science. Sport Psychology. Wiley-Blackwell.
    Dosil J. (2006). The Sport Psychologist’s Handbook. John Wiley & Sons.
    Hagger M. & Chatzisarantis N. (2005). The Social Psychology of Exercise and Sport. McGrave Hill.
    Mellalieu D.S., Hanton S., Fletcher D. (2009). A Competitive Anxiety Rview. Recent Directions in Sport Psychology Research. Nova.
    Russell W. G. (2008). Aggression in the Sport World. A Social Psychological Perspective. Oxford University Press.
    Selk J. (2009). 10 Minute Toughness. McGraw Hill.


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11