| Akademik Birim: | 
    Bilgisayar Mühendisliği | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    - | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        Taner ARSAN             | 
  
		  
		| Dersi Veren(ler): | 
		
			Taner ARSAN, Nima Jafari NAVİMİPOUR		 | 
	  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu ders, Boole cebirini ve mantık devreleri için temel analiz ve sentez yöntemlerini proje 
tabanlı bir bağlamda tanıtmayı amaçlamaktadır. Hem kombinezonsal hem de ardışıl devreler 
çeşitli tasarım örneklerinde ele alınmıştır. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Sayı sistemleri; Boole cebri; mantık ağları ve indirgenmesi; kapılar ve MSI yongaları ile 
mantıksal tasarım teknikleri; kombinezonsal devreler; temel ardışıl devreler; D/A ve A/D 
dönüşümü; tasarım örnekleri. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Sık kullanılan sayısal elektronik devre elemanlarının çalışma prensiplerini kavrama
 - 2- Temel sayısal elektronik devre analiz yöntemlerini uygulayabilme
 - 3- Bu elemanları kullanarak, basit elektronik devrelerini analiz edip tasarlayabilme ve gerçekleyebilme; bu amaç için gerekli temel ölçü aletleri ve gereçleri kullanabilme
 - 4- Boole cebrini ve mantık fonsiyonlarını kullanabilme, sadeleştirebilme ve devre şemalarını çıkartabilme
 - 5- Kombinezonsal ve ardışıl temel mantık işlevlerini devre şeması düzeyinde çözümleyebilme ve sentezleyebilme
 - 6- Temel mantık yapıları ve diğer MSI yongalarını kullanarak karmaşık Boole işlevlerini ile ilgili devreleri tasarlayabilme, projelendirebilme ve gerçekleyebilme
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Proje-tabanlı eğitim, Proje raporu, Proje sunumu, C.A.D.E.T. üzerinde devre kurma, Simulatorler: Logisim, Logic.ly and MATLAB-Simulink | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Giriş, sayı sistemleri, tümleyen aritmetiği, kodlar | 
     | 
    
	| 2 | 
    Boole cebirinin aksiyomatik tanımı Temel teoremler, kanonik ve standart biçimler, Temel Mantık Kapıları AND, OR, NOT, EXOR, EXNOR. | 
    Simülatör ve tasarım araçları, , C.A.D.E.T. | 
    
	| 3 | 
    Proje I (Basic application with Combinational Logic Circuit and implementation) | 
     | 
    
	| 4 | 
    Mantık fonksiyonlarının indirgenmesi, NAND ve NOR kapıları ile gerçekleme | 
    Simülatör ve tasarım araçları | 
    
	| 5 | 
    Hata bulma ve düzeltme, MSI yongaları ile tasarım örnekleri | 
     | 
    
	| 6 | 
    Toplayıcılar, Çıkartma devreleri, karşılaştırıcılar ve kod çeviriciler | 
     | 
    
	| 7 | 
    Proje II (Sequential Logic Project), Proje I Sunumlar | 
    Simülatör ve tasarım araçları | 
    
	| 8 | 
    Çoklayıcılarla mantık fonksiyonlarının gerçeklenmesi | 
     | 
    
	| 9 | 
    ROM devreleriyle mantık fonksiyonlarının gerçeklenmesi | 
     | 
    
	| 10 | 
    Ardışıl Devreler: Flip-flop’lar | 
     | 
    
	| 11 | 
    Final Projesi (Industry Project), Proje II Sunumları | 
    Simülatör ve tasarım araçları | 
    
	| 12 | 
    Ardışıl Devre Analizi | 
     | 
    
	| 13 | 
    Senkron Ardışıl Devre Tasarımı | 
     | 
    
	| 14 | 
    Dönem Değerlendirmesi | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
1- Digital Design, M.Morris Mano, Michael D. Ciletti, Prentice Hall Int. Inc., 4th Edition, 2007, ISBN: 0-13-198924-3.  
2- Digital Design with RTL Design, VHDL & Verilog, Frank Vahid, Wiley, Second Edition, 2011, ISBN: 978-0-470-53108-2.  
3-Lojik Devre Tasarımı, Taner Arsan, Rifat Çölkesen, Papatya Yayıncılık, 2.Baskı, 2007, ISBN: 978-975-6797-07-5. | 
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek