DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Elektronik Tasarım Projesi EEE 208 Bahar 01+00+04 Zorunlu 3 7
Akademik Birim: Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Arif Selçuk ÖĞRENCİ
Dersin Amacı: Elektronik tasarım ve üretim süreçlerinde sağlam bir anlyaış ve pratik beceriler kazandırmak
Dersin İçeriği: Bir ürün için elektronik tasarım ve üretim adımları: ihtiyaç ve piyasa analizi, kavramsal tasarım, devre tasarımı, benzetim, prototipleme, baskılı devre tasarımı, baskılı devre üretimi, montaj, kutulama, test, arıza giderme, kullanım kılavuzu. Örnek projeler: Güç kaynağı, transistörlü zaman gecikmeli aç-kapa kontrol, geçen nesne sayacı.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Güncel yöntem ve araçları kullanarak bir elektronik ürünün tasarım ve geçerlemesini yapma becerisi
  • 2- Piyasada bulunan bileşenlerle bir elektronik ürünün üretim ve testini yapma becerisi
  • 3- Bireysel ve takım halinde çalışma becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, bireysel ve grup projeleri, elektronik tasarım yazılımı ve üretim aletleri kullanımı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Elektronikte tasarım ve üretime giriş
2 Proje çalıştayı: ihtiyaç ve pazar analizi
3 Proje: Kavramsal tasarım
4 Proje: Devre tasarımı ve benzetimi, uygulama raporu-1
5 Proje: Tedarik ve prototipleme
6 Baskılı devre tasarımı ve üretimi
7 Proje: baskılı devre tasarımı, uygulama raporu-2
8 Proje: baskılı devre üretimi
9 Proje: Montaj
10 Proje: Kutulama ve test, uygulama raporu-3
11 Proje: Hata giderme
12 Proje: Kullanım kılavuzu
13 Proje sunumu
14 Gözden geçirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders notları


DİĞER KAYNAKLAR

Beginning analog electronics through projects, Andrew Singmin, 2001. KHÜ: TK9965 .S544 2001 EB

Beginning digital electronics through projects, Andrew Singmin, 2000. KHÜ: TK9965 .S5443 2001

Practical Electronics for Inventors, Paul Scherz, Simon Monk, 2013.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Sınıf İçi Uygulama Raporları 3 30
Proje Raporları 1 15
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 1 30
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 1 10
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar13339
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar13339
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar13678
Proje Raporlarının Sunumu11919
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1   3 3 3              
OC2   3 3 3              
OC3           3