| Akademik Birim: | 
    Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
		  
		| Dersi Veren(ler): | 
		
			Taner ARSAN, Muhammet Mustafa  Çetin , Bengü  ÖZUĞUR UYSAL		 | 
	  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu ders, nanoyapılı malzemelerin temellerini ve nanoteknolojik uygulamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, modern bilimsel literatürden vaka çalışmaları ile hızla büyüyen nanoteknoloji alanlarının mevcut ve gelecekteki yönlerini geniş bir şekilde kapsayacaktır. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Nanoteknolojide Tümden Gelim ve Tüme Varım; Kuantum Sınırlaması ve Kuantum Boyut Etkileri; Karakterizasyon Yöntemleri; Sensörler ve Sensör Sistemleri; Farklı Sektörlerde Nanoteknoloji Uygulamaları. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Nanomalzemelerin oluşum mekanizması hakkında farkındalık
 - 2- Nanomalzemelerin sentezi için deneysel teknikler hakkında farkındalık
 - 3- Basit sensör cihazları tasarlama becerisi
 - 4- Nanoteknolojiyi kullanan endüstrilerin farkındalığı
 - 5- Tamamlayıcı elektronik devreler ile mobil sensörler tasarlama yeteneği
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Dersler ve Tartışma Oturumları • Giriş Dersleri • Müzakere için Haftalık Çalışma Saatleri • Tamamlayıcı Kısa Okumalar/Videolar/Ofis saatleri  Proje sunumları • Proje Sunumları/Tartışma Oturumları • Sunumlar hakkında geri bildirim çalıştayı  Yazı • Kısa yanıt kağıtları • Eğitmenlerle kompozisyon incelemesi | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    1 Nanokristal Malzemelere Giriş; Nanomalzemelerde Araştırmanın Kısa Tarihi; | 
     | 
    
	| 2 | 
    Nanomalzemelerin Sınıflandırılması; Bilim ve teknolojide nanomalzemelerdeki heyecan verici gelişmeler Nanokristal malzemelerdeki kusurlar, Tane boyutunun fiziksel özellikler üzerindeki etkileri Seçilmiş Okumalar/Yazma Ödevi | 
    Seçilmiş Okumalar/Yazma Ödevi | 
    
	| 3 | 
    Proje I: Nanoparçacıkların ve nanokristal malzemelerin sentezi ve konsolidasyonu için farklı yollar | 
    Ders kitabı okuma ve literatür taraması | 
    
	| 4 | 
    Tane boyutunun mekanik özelliklere etkisi; Nanomalzemelerde Tane Büyüme davranışı. | 
     | 
    
	| 5 | 
    Laboratuvar I Nanomalzeme Üretim Deneyi | 
    Seçilmiş Okumalar ve Laboratuvara Hazırlık | 
    
	| 6 | 
    Nano-elektronik cihazlar, MEMS, NEMS ve sensörler; | 
     | 
    
	| 7 | 
    Proje II: Ultra geniş bant sensörlerin tasarımı | 
    Simülasyon ve Tasarım Araçları | 
    
	| 8 | 
    X-ışını kırınımı ve elektron mikroskobu kullanılarak nanomalzemelerin yapısal, mikroyapısal ve mikrokimyasal analizi; Atomik kuvvet mikroskobu kullanarak nanoyapıların yüzey topografyası profillemesi | 
     | 
    
	| 9 | 
    Nanobilimin tıp, gıda ve tarım endüstrilerinde, otomobil, tekstil, su arıtma ve sivil uygulamalarda kullanımı; Enerji, uzay ve savunmada stratejik kullanım için nanoteknolojinin uygulanması | 
    Ders kitabı okuma/Yazma ödevi | 
    
	| 10 | 
    Kuantum noktalarının üretimi ve uygulamaları | 
     | 
    
	| 11 | 
    Karbon Nanotüpler ve Grafen sentezi, karakterizasyonu ve uygulamaları | 
    Seçilmiş Okumalar/Yazma Ödevi | 
    
	| 12 | 
    Nanopartiküllerin çevresel, ekolojik ve sağlık tehlikeleri; Nanotoksikoloji ve etkileri. | 
    Ders kitabı okuma | 
    
	| 13 | 
    Proje III Giyilebilir Sensör Tasarımı | 
    Simülasyon ve Tasarım Araçları | 
    
	| 14 | 
    Proje sunumları ve Panel tartışması | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek