DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma IV FENS 498 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Fabio STROPPA & Taner ARSAN
Dersin Amacı: Bu derste, öğrenciler, ilgili son teknoloji literatürü gözden geçirme, yenilikçi teknolojiler geliştirme, kullanıcı çalışmaları veya diğer deneyler yapma, bilimsel makaleler yazma gibi bilimsel araştırma faaliyetlerini gerçekleştireceklerdir. Ders bir öğretim üyesinin araştırma grubunda ya da laboratuvarlarında çalışmak üzere önceden kararlaştırılan konunun tamamen bir araştırma laboratuvarında gerçekleştirilmesi şeklinde yürütülür.
Dersin İçeriği: Öğretim Üyesinin danışmanlığında araştırma faaliyetleri belirlenir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Seçilen bir alandaki ilgili son teknoloji araştırmaları eleştirel bir şekilde analiz etmek ve sentezlemek için kapsamlı bir literatür incelemesi yapabilme becerisi.
  • 2- Gerektiğinde deneyler veya kullanıcı çalışmaları tasarlamak da dahil olmak üzere belirli bir bilimsel sorunu ele almak için yenilikçi araştırma metodolojileri geliştirmek ve uygulamak.
  • 3- Yayımlanmaya uygun yapılandırılmış ve iyi desteklenmiş bilimsel makaleler yazarak araştırma bulgularını etkili bir şekilde paylaşma becerisi.
  • 4- Bir laboratuvar ortamında bağımsız ve işbirlikçi araştırmalara katılma, problem çözme becerilerini, bilimsel bütünlüğü ve deneysel çalışmalardaki uyumluluğu gösterme becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Araştırma laboratuvarında ya da grubunda araştırma faaliyetleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
2 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
3 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
4 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
5 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
6 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
7 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
8 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
9 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
10 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
11 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
12 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
13 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.
14 Haftalık faaliyetler ilgili Öğretim Üyesinin danışmanlığıyla belirlenir.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Williams, Joseph M. and Colomb, Gregory G. 2010. Style: Lessons in Clarity and Grace, 10th edition. New York: Pearson Education, Inc. ISBN: 978-0-205-74746-7


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Arazi Çalışması 1 100
Total: 1 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati62162
Laboratuvar63163
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4