Akademik Birim: |
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
(Önerilen) Giriş programlama bilgisi |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Öznur YAŞAR DİNER |
Dersi Veren(ler): |
Öznur YAŞAR DİNER |
Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı öğrenciye problem çözmenin teorik temelleri ile ilgili gerekli bilgiyi ve bilgisayar bilimleri ve hesapsal problemlerde yaygın olarak kullanılan ayrık hesapsal yapılarını kullanabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Ayrık hesaplama yapılarının temel kavramlarını tanıtma. Matematiksel mantık yürütme ve ispat oluşturma için gerekli formel araçlara genel bakış. Bir ispat tekniği olarak, problem çözme ve algoritma dizayn yöntemi olarak ve de program verifikasyon tekniği olarak matematiksel tümevarımın ayrıntılı incelenmesi. Kombinatoryel analize ve kümeler, permütasyonlar, çizgeler, ağaçlar gibi ayrık yapılarda ugulamasına giriş. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Formel matematiksel mantık yürütmenin temel ilkelerini kavrama.
- 2- Ayrık yapılarla ilgili kuramlarda ispat yapabilme.
- 3- Ayrık yapılarda temel ispat tekniklerinden matematiksel tümevarımı kavrama.
- 4- Matematiksel tümevarım kavramını kullanarak hesapsal problemlere çözüm ve algoritma geliştirme.
- 5- Öğrenilen ispat tekniklerini kullanarak kod doğruluğu ispatı yapabilme.
- 6- Bilgisayar bilimi ve mühendisliğinde temel yapılardan kümeler, permütasyonlar, çizgeler ve ağaçlar ile ilgili temel bilgi, öğrenilen ispat/analiz tekniklerini bu yapılarla ilgili problemlerde kullanabilme.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Proje hazırlama ve sunma. Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Önermesel mantığa giriş |
Rosen Ünite 1 (1.1, 1.2) |
1, 2 |
2 |
Mantık önermelerininde işlemler ve eşdeğerlikler |
Rosen Ünite 1 (1.3) |
1, 2 |
3 |
(1. Proje) Yüklem mantığı ve niceleyicilere giriş |
Rosen Ünite 1 (1.4, 1.5) |
1, 2 |
4 |
Mantıksal çıkarsama kuralları ve ispatlara giriş |
Rosen Ünite 1 (1.6, 1.7) |
1, 2 |
5 |
(Kısa sınav 1) İspat teknik ve stratejileri |
Rosen Ünite 1 (1.8) |
1, 2 |
6 |
İspat teknik ve stratejilerini kullanarak kümeler, diziler gibi kombinatorik yapılarda kuramların ispatı |
Rosen Ünite 2 (2.1, 2.2, 2.4) |
1, 2, 6 |
7 |
(2. Proje) Matematiksel tümevarıma giriş. Tümevarım kullanarak ispat yapma |
Rosen Ünite 5 (5.1, 5.2) |
1, 2, 3, 5 |
8 |
Tümevarım kullanarak ispat yapma. Tümevarımın küme, dizi gibi yapıların özelliklerinin ispatında kullanımı |
Rosen Unit 5 (5.3) |
2, 3, 4, 5 |
9 |
(Kısa sınav 2) Tümevarım ile yinelemeli algoritmalarin ilişkisi. Tümevarım kullanarak algoritma geliştirme ve program verifikasyonu |
Rosen Ünite 5 (5.4, 5.5) |
1, 2, 3, 4 |
10 |
Saymanın temelleri. Güvercin yuvası prensibi |
Rosen Unit 6 (6.1, 6.2) |
2, 6 |
11 |
(3. Proje) Permütasyon, kombinasyon. Binom katsayıları |
Rosen Ünite 6 (6.3, 6.4) |
1, 2, 3, 6 |
12 |
Tekrar bağıntıları ve tekrar bağıntılarını çözme |
Rosen Unit 8 (8.1) |
1, 2, 3, 4 |
13 |
(4. Proje) Tekrar bağıntısı kurarak problem çözme ve bunun tümevarımla ilişkisi |
Rosen Ünite 8 (8.2) |
1, 2, 3, 4 |
14 |
(Kısa sınav 3) Ağaçlara giriş ve ağaçlarla ilgili bazı kuramların ispatı |
Rosen Ünite 10 (10.1, 10.2) Ünite 11 (11.1, 11.2) - kısmi |
2, 3, 4,5, |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.