DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Programlama Projesi CMPE 241 Güz-Bahar 02+00+02 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar CMPE 140
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Fabio STROPPA
Dersi Veren(ler): Fabio STROPPA
Dersin Amacı: Bu ders, programcılar ve yazılım mühendisleri için temel teşkil eder. Öğrencilere temel bilgisayar programlama ve kodlama kavramlarını tanıtacak ve problem çözme becerilerini geliştirecektir. Öğrenciler, bilgisayar biliminin temel konularını öğreneceklerdir; bunlar arasında bir bilgisayarın mimarisi, sayısal tabanlar ve bellek yönetimi bulunmaktadır. Öğrenciler, en önemli programlama dillerinden biri olan C++'ı öğreneceklerdir. Öğrenciler, işaretçilerin nasıl kullanılacağını ve belleğin nasıl dinamik olarak tahsis edileceğini, dosyalarla nasıl çalışılacağını öğrenecek ve nesne yönelimli programlamaya kısa bir giriş yapılacaktır.
Dersin İçeriği: Bilgisayar programlamaya giriş, bir programın yapısı, derleyiciler, sayısal tabanlar, Boolean operatörleri, C++'ın temelleri, ifadeler ve akış kontrolü, bilgisayar mimarisi, fonksiyonlar, isim görünürlüğü, diziler, karakter dizileri, işaretçiler, dinamik bellek yönetimi, dosyalarla giriş/çıkış işlemleri, ön işlemci, başlık dosyaları, aşırı yüklemeler, şablonlar, istisna işleme, veri yapıları ve nesne yönelimli programlama
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- C++ dilinde programlamayı öğrenme
  • 2- Algoritmaları veya bilgisayar kodlarını doğruluk açısından analiz etme
  • 3- Problem çözme becerilerini geliştirme
  • 4- Fonksiyonlarla bilgisayar kodu geliştirme
  • 5- Verilerin bellekte nasıl temsil edildiğini ve programların bellekte nasıl çalıştığını öğrenme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sınıfta ders anlatımı ardından bilgisayar laboratuarında uygulama.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş, C++'da Merhaba Dünya, Bellekte Veri Saklama, C++ Temelleri
2 Fonksiyonlar, Bellekte Fonksiyonlar, Şablonlar
3 İsim Görünürlüğü, Diziler, Matris, İstisnalar, Başlıklar, Ön İşlemci
4 Karakterler, Karakter Dizileri
5 İşaretçiler
6 Dinamik Bellek Tahsisi
7 Dosyalarla Giriş/Çıkış
8 Veri Yapıları
9 Nesne Yönelimli Programlama
10 Nesne Yönelimli Programlama
11 Proje Hazırlığı
12 Proje Hazırlığı
13 Proje Hazırlığı
14 Proje Hazırlığı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Herbert Schildt. "C++: The complete reference". McGraw-Hill Education; 4th edition
(December 10, 2002).
• Paul J. Deitel, and Harvey M. Deitel. "C++: how to program". Pearson; 10th edition (February
29, 2016).
• Bjarne Stroustrup. "The C++ Programming Language". Addison-Wesley Professional; 4th
edition (May 9, 2013)


DİĞER KAYNAKLAR

• C++ full referans: https://www.cplusplus.com
• Online derleyici: https://app.coderpad.io/sandbox


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 2 100
Total: 2 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Laboratuvar14228
Uygulama14342
Proje22652
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5