DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yazılım Mühendisliği Projesi CMPE 356 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İlktan AR
Dersi Veren(ler): İlktan AR
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere yazılım sistemi geliştirme süreci ve nesne odaklı teknoloji ile sistem gelişiminin temel ilkelerini sunarak öğrencilerin bir yazılım sistemini sıfırdan nasıl geliştirebileceklerini anlamalarını amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere farklı yazılım süreç modelleri, yazılım gereksinimi mühendisliği, proje yönetimi, sistem analizi, tasarımı, uygulaması, doğrulaması, dokümantasyonu ve sunumunu yaptırır.
Dersin İçeriği: Bu ders, yazılım geliştirme süreci, gereksinimlerin ortaya çıkarılması ve analizi, belirleme, tasarım, uygulama, test ve gelişme konularını kapsar. Yazılım süreci, yazılım gereksinimleri, proje yönetimi, insan yönetimi, sistem modelleri, mimari tasarım, uygulama, doğrulama ve yazılım geliştirme için çeşitli kavramlar, teknikler ve araçlar gösterilir. Öğrenci grupları, bu derste öğrendikleri konuları gerçek hayat projesi geliştirerek uygularlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yazılım proje yönetimi prensiplerini anlama becerisi
  • 2- Yazılım geliştirme süreci modellerini kavrama becerisi
  • 3- Sistem gereksinim mühendisliğini uygulama becerisi
  • 4- Nesneye yönelik teknikler kullanarak yazılım sistemini analiz etme, tasarlama ve geliştirme
  • 5- Yazılımı test etme becerisi
  • 6- Yazılım geliştirme proje belgelerini hazırlama becerisi
  • 7- Yazılım geliştirme ekibinde yer alma becerisi
  • 8- Düzgün sunum tekniklerini uygulama becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sınıf anlatımı. Tartışma. 5 farklı yazılım mühendisliği aşamasını içeren bir dönem projesi.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Yazılım mühendisliğine giriş Sommerville bölüm 1 1
2 Yazılım süreçleri Sommerville bölüm 2 2
3 Çevik yazılım geliştirme Sommerville bölüm 3 2, 6
4 Öğrenci Dönem Projelerinin İlk Sunumu (Tartışma) 7, 8
5 Gereksinim mühendisliği Sommerville bölüm 4 3, 6
6 UML ile modelleme Bruegge & Dutoit bölüm 2 3, 6
7 Sistem modellemesi Sommerville bölüm 5 4, 6
8 Mimari tasarım Sommerville bölüm 6 4, 6
9 Öğrenci Dönem Projesi Ara Sunumları (Tartışma) 7, 8
10 Öğrenci Dönem Projesi Ara Sunumları (Tartışma) 7, 8
11 Tasarım ve uygulama Sommerville bölüm 7 3, 4, 6
12 Yazılım testi ve gelişimi Sommerville bölüm 8-9 3, 4, 6
13 Öğrenci Dönem Projesi Final Sunumları 7, 8
14 Öğrenci Dönem Projesi Final Sunumları 7, 8


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Software Engineering, 10th Edition, Ian Sommerville, Pearson, 2016


DİĞER KAYNAKLAR

Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns, and Java, 3rd Edition.
Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit, Pearson, 2010.
Visual Paradigm (UML models).


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 40
Final Sınavı 1 30
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 2 30
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje12222
Final Sınavı11010
Sunum hazırlıkları (ders dışı)10220
Sınav (Hazırlık ve sınav saati)166
Proje Raporlarının Sunumu51050
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5                      
OC6                      
OC7                      
OC8