| Akademik Birim: | Moleküler Biyoloji ve Genetik | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | - | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Hücre biyolojisi ve hücre döngüsü ile ilgili temel kavramları öğretmek. Genetiğin tarihsel gelişimi, kromozomlarla bağlantısı. Replikasyon modu ve gen ekspresyonu ve biyoteknolojide evrimi ve kullanımı. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Mitoz ve mayoz. Genetik ve kromozom bağlantısı. DNA yapısı, DNA replikasyonu, transkripsiyon, translasyon ve gen ekspresyonunun kontrolü. DNA teknolojisi. Genomların evrimi. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Mitoz2- Cinsel Yaşam Döngüsü ve Mayoz3- Mendel Genetiği4- Bağlantı ve Kromozomlar5- Nükleik Asit ve Kalıtım6- Genlerin İfadesi7- Gen İfadesinin Kontrolü8- DNA Teknolojisi9- Genomların Evrimi10- Araştırma makalelerini okumak, bilimsel deneyler yazmak ve bilimsel sunumlar yapmak.
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Derste görsel sunumlar ve tartışmalar. Kompozisyon yazma ve öğrenci sunumları. Ekstra sınıf grup projeleri. Araştırma ve inceleme makalelerini okumak. Tüm materyaller Khas Learn çevrimiçi platformu üzerinden paylaşılır. | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC7 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC8 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC9 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC10 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek