DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Biyoloji II |
MBG 215 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Hatice Bahar ŞAHİN |
Dersin Amacı: |
Hücre biyolojisi ve hücre döngüsü ile ilgili temel kavramları öğretmek. Genetiğin tarihsel gelişimi, kromozomlarla bağlantısı. Replikasyon modu ve gen ekspresyonu ve biyoteknolojide evrimi ve kullanımı. |
Dersin İçeriği: |
Mitoz ve mayoz. Genetik ve kromozom bağlantısı. DNA yapısı, DNA replikasyonu, transkripsiyon, translasyon ve gen ekspresyonunun kontrolü. DNA teknolojisi. Genomların evrimi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mitoz
- 2- Cinsel Yaşam Döngüsü ve Mayoz
- 3- Mendel Genetiği
- 4- Bağlantı ve Kromozomlar
- 5- Nükleik Asit ve Kalıtım
- 6- Genlerin İfadesi
- 7- Gen İfadesinin Kontrolü
- 8- DNA Teknolojisi
- 9- Genomların Evrimi
- 10- Araştırma makalelerini okumak, bilimsel deneyler yazmak ve bilimsel sunumlar yapmak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Derste görsel sunumlar ve tartışmalar. Kompozisyon yazma ve öğrenci sunumları. Ekstra sınıf grup projeleri. Araştırma ve inceleme makalelerini okumak. Tüm materyaller Khas Learn çevrimiçi platformu üzerinden paylaşılır. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Mitoz |
Sunum |
2 |
Mitoz |
Sunum |
3 |
Cinsel Yaşam Döngüsü ve Mayoz |
Sunum |
4 |
Cinsel Yaşam Döngüsü ve Mayoz |
Sunum |
5 |
Mendel Genetiği |
Sunum |
6 |
Mendel Genetiği |
Sunum |
7 |
Bağlantı ve Kromozomlar |
Sunum |
8 |
Nükleik Asit ve Kalıtım |
Sunum |
9 |
Nükleik Asit ve Kalıtım |
Sunum |
10 |
Genlerin İfadesi |
Sunum |
11 |
Genlerin İfadesi |
Sunum |
12 |
Gen İfadesinin Kontrolü |
Sunum |
13 |
DNA Teknolojisi |
Sunum |
14 |
Genomların Evrimi |
Sunum |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Global Edition Campbell ‘Biology: A Global Approach’ 11th Edition, Pearson Publication date: 2017 | ISBN10: 1292170433| ISBN13: 9781292170435 Authors: Neil A. Campbell, Lisa A Urry, Michael L. Cain, Steven A. Wasserman, Peter V. Minorsky, Jane B. Reece. |
DİĞER KAYNAKLAR
Önerilen Online dersler: JoVE, Khan Academy, MIT Open Courses, Coursera, Crash courses, YouTube animations
Pearson E-Learning platform |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Ödev |
2 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
4 |
45 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
22 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 4 | 9.5 | 38 |
Final Sınavı | 1 | 55 | 55 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek