| Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
- |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Hücre biyolojisi ve hücre döngüsü ile ilgili temel kavramları öğretmek. Genetiğin tarihsel gelişimi, kromozomlarla bağlantısı. Replikasyon modu ve gen ekspresyonu ve biyoteknolojide evrimi ve kullanımı. |
| Dersin İçeriği: |
Mitoz ve mayoz. Genetik ve kromozom bağlantısı. DNA yapısı, DNA replikasyonu, transkripsiyon, translasyon ve gen ekspresyonunun kontrolü. DNA teknolojisi. Genomların evrimi. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mitoz
- 2- Cinsel Yaşam Döngüsü ve Mayoz
- 3- Mendel Genetiği
- 4- Bağlantı ve Kromozomlar
- 5- Nükleik Asit ve Kalıtım
- 6- Genlerin İfadesi
- 7- Gen İfadesinin Kontrolü
- 8- DNA Teknolojisi
- 9- Genomların Evrimi
- 10- Araştırma makalelerini okumak, bilimsel deneyler yazmak ve bilimsel sunumlar yapmak.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Derste görsel sunumlar ve tartışmalar. Kompozisyon yazma ve öğrenci sunumları. Ekstra sınıf grup projeleri. Araştırma ve inceleme makalelerini okumak. Tüm materyaller Khas Learn çevrimiçi platformu üzerinden paylaşılır. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek