Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ayşe Hümeyra BİLGE |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı mühendislik uygulamaları için gerekli matematiksel altyapıyı (türevler, integraller, doğrusal denklem sistemleri, doğrusal diferansiyel denklemler) sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
• Farklılaşma ve entegrasyonun mühendislik uygulamaları
• Birinci dereceden adi diferansiyel denklemler ve uygulamaları
• Doğrusal denklem sistemleri
• Daha yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Matematiksel modelleme
- 2- Mühendislik problemlerine analitik çözümler bulmak
- 3- Mühendislik problemlerini çözmek için bilgisayar araçlarını (paketlerini) kullanmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Kurs 4 modülden oluşmaktadır. Her modül dersler, grup çalışmaları, öğrenci sunumları ve öğrenci değerlendirmelerinden oluşur. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
A.1) Matematiksel modelleme. Farklılaşma ve entegrasyon içeren mühendislik problemleri. Temel farklılaştırma ve entegrasyon araçları. |
Teorik çerçeve için çalışma sayfaları, temel formüller ve proje problemleri ilk dersten önce dağıtılacaktır. Daha fazla okuma için kaynaklar belirtilecektir. |
2 |
A.2) Analitik ve sayısal entegrasyon için web araçlarını ve bilgisayar paketlerini kullanmak; Hassasiyet konularının tartışılmasıyla mühendislik problemlerine uygulamalar |
Öğrencilerden proje ödevlerini nasıl çözeceklerine dair bir yol haritası içeren bir ön rapor getirmeleri istenecektir. Ön rapora geri bildirim verilecektir. Proje problemlerini çözmek için gelişmiş araçlar öğretilecektir. |
3 |
A.3) Tartışmalar ve sunumlar |
Öğrenciler, araçlarının (analitik / hesaplamalı) nasıl kullanılacağına dair uygulamalı bir sunum ve nihai rapor da dahil olmak üzere, çözümlerini proje problemlerine sunacaklardır. nihai rapor sunulacaktır. |
4 |
B.1) Diferansiyel denklem kavramı; . Üstel büyüme ve bozulma; Uygulamalar (yani radyoaktif bozunma) |
Teorik çerçeve için çalışma sayfaları, temel formüller ve proje problemleri ilk dersten önce dağıtılacaktır. Daha fazla okuma için kaynaklar belirtilecektir. |
5 |
B.2) Niteliksel çözümler; asimptotik davranış; Vektör alanlarını birinci dereceden adi diferansiyel denklemlerin nitel çözümleri olarak görselleştirmek için bilgisayar araçları; Uygulamalar (yani lojistik büyüme) |
Öğrencilerden proje ödevlerini nasıl çözeceklerine dair bir yol haritası içeren bir ön rapor getirmeleri istenecektir. Ön rapora geri bildirim verilecektir. Proje sorunlarını çözmek için gelişmiş araçlar öğretilecek |
6 |
B.3) Tartışmalar ve sunumlar |
Öğrenciler, araçlarının (analitik / hesaplamalı) nasıl kullanılacağına dair uygulamalı bir sunum ve nihai rapor da dahil olmak üzere, çözümlerini proje problemlerine sunacaklardır. nihai rapor sunulacaktır. |
7 |
İnceleme ve değerlendirme |
Sınıf tartışmaları |
8 |
C.1) Mühendislik problemlerinin doğrusal denklem sistemleri ve matrisler açısından ifade edilmesi. Doğrusal denklem sistemlerinin çözülebilirliği |
Teorik çerçeve için çalışma sayfaları, temel formüller ve proje problemleri ilk dersten önce dağıtılacaktır. Daha fazla okuma için kaynaklar belirtilecektir |
9 |
C.2) Doğrusal sistemleri bilgisayar araçları (MATLAB) kullanarak çözme. Özdeğerler ve özvektörler; Köşegenleştirme |
Öğrencilerden proje ödevlerini nasıl çözeceklerine dair bir yol haritası içeren bir ön rapor getirmeleri istenecektir. Ön rapora geri bildirim verilecektir. Proje sorunlarını çözmek için gelişmiş araçlar öğretilecek |
10 |
C.3) Tartışmalar ve sunumlar. |
Öğrenciler, araçlarının (analitik / hesaplamalı) nasıl kullanılacağına dair uygulamalı bir sunum ve nihai rapor da dahil olmak üzere, çözümlerini proje problemlerine sunacaklardır. nihai rapor sunulacaktır. |
11 |
D.1) 2. mertebeden diferansiyel denklemleri içeren mühendislik problemleri (yani salınımlar ve rezonans); Çözüm yöntemleri; salınım ve titreşimsizlik; asimptotik davranış (büyüme veya bozulma); Grafik çözümleri için bilgisayar araçları (MATLAB). Başlangıç koşullarına bağlılık |
Teorik çerçeve için çalışma sayfaları, temel formüller ve proje problemleri ilk dersten önce dağıtılacaktır. Daha fazla okuma için kaynaklar belirtilecektir |
12 |
D.2) Yüksek mertebeden lineer sistemleri içeren mühendislik problemleri. Çözümleri için matris yöntemleri; |
Öğrencilerden proje ödevlerini nasıl çözeceklerine dair bir yol haritası içeren bir ön rapor getirmeleri istenecektir. Ön rapora geri bildirim verilecektir. Proje sorunlarını çözmek için gelişmiş araçlar öğretilecek |
13 |
D.3) Tartışmalar ve sunumlar |
Öğrenciler, araçlarının (analitik / hesaplamalı) nasıl kullanılacağına dair uygulamalı bir sunum ve nihai rapor da dahil olmak üzere, çözümlerini proje problemlerine sunacaklardır. nihai rapor sunulacaktır. |
14 |
İnceleme ve değerlendirme |
Sınıf tartışmaları. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.