Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Biyopython | MBG 309 | Güz | 02+00+02 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Şebnem Eşsiz |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin şunları yapması beklenir: • Hesaplamalı problem çözme konusunda bir anlayış kazanın. • Hesaplamalı düşünme kavramlarını öğrenin. • Python'da programlama konusunda bir anlayış kazanın. • Bio-Phyton modülünde bir anlayış ve deneyim kazanın • Protein hiyerarşik sınıflandırma yöntemini öğrenin. |
Dersin İçeriği: | |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğrenciler, proteinler ve DNA / RNA analizi üzerine biopyton uygulamaları için uygulamalı uygulamalara sahip olacaklar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurs Tanıtımı ve Proteinlerin temel yapısal özelliklerinin gözden geçirilmesi | Okuma |
2 | Programlamayı, bilgisayar dilini ve algoritmaları anlama. | Okuma |
3 | Bilgisayar dillerinin sınıflandırılması ve algoritmalara giriş | Okuma |
4 | Değişkenin anlamını anlamak; değişken türleri ve özellikleri. | Okuma |
5 | Operatörleri ve komutları öğrenmek; matematiksel ifadeler. Farklı veri türlerini, dizileri ve kontrol yapılarını anlama; koşul ifadeleri ve döngüler. |
Okuma |
6 | Python'da Öğrenme Organizasyonu: fonksiyonlar, modüller ve biçimlendirilmiş girdi / çıktı ve dosya işlemleri. | Okuma |
7 | Ara Sınav ve Gözden Geçirme | |
8 | Nesne yönelimini, sınıfları ve miras diyagramlarını anlama | Okuma |
9 | Nesne yönelimini, sınıfları ve miras diyagramlarını anlama | Okuma |
10 | Hesaplamalı biyoloji, biopython modülü ve proteinlerin hiyerarşik sınıflandırması için python kullanma | Uygulamalı eğitim |
11 | Hesaplamalı biyoloji, biopython modülü ve proteinlerin hiyerarşik sınıflandırması için python kullanma | Uygulamalı eğitim |
12 | LINUX işletim sistemi | Uygulamalı eğitim |
13 | BIOPYTHON ile PROJE | Yardım dokümanları |
14 | Final sınavı | Okuma |
“Learning Python” by Mark Lutz and David Ascher printed by O’Reilly Media ISBN 978-0-596-00281-7 |
(Mandatory) DOWNLOAD PYTHON 2.7 to your own computer from http://www.python.org/download/releases/2.7.3/ (Optional) DOWNLOAD CYGWIN to have LINUX operating system http://www.cygwin.com/ MIT open courseware: Introduction to Computer Science and Programming 6-00 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 2 | ||||||||
OC2 | 2 | ||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 | |||||||||
OC7 | |||||||||
OC8 | |||||||||
OC9 |