Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Biyokimya II | MBG 306 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders, karbohidratların ve lipitlerin bileşimini, yapısal özelliklerinin sundukları işlevlerle nasıl ilişkili olduğunu anlamak için, ayrıntılı olarak ele alır. Kimyasal yapılarına ve başlıca biyolojik rollerine odaklanacağız. Adrenalin, insülin ve epidermal büyüme faktörü tarafından başlatılan yolaklar, sinyal iletim yollarının temellerini kavramak için örnek olarak kullanılacaktır. Öğrenciler önce metabolizmanın temel kavramları ve tasarımıyla tanışacaklardır. Daha sonra, enerji üreten, karbohidrat kullanan metabolik yolları ayrıntılı olarak inceleyecek ve enerji metabolizmasının entegrasyonunu anlamaya çalışacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Karbohidratlar, lipidler, sinyal iletim yolakları, ara-metabolizmaya giriş, karbohidrat metabolizması, enerji metabolizmasının entegrasyonu |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | PowerPoint sunumları dersler sırasında ders içeriğini tanıtacaktır. Gerekli ve önerilen materyaller KHAS Learn platformuna yüklenecektir. Önerilen ders kitabına, JoVE platformuna ve seçilmiş inceleme/araştırma makalelerine bağlantılar ders içeriğini destekleyecek ve öğrencilerin dersi gözden geçirmelerine ve konuyu görselleştirmelerine yardımcı olacaktır. Daha önce ele alınan derslerin devam eden ders içeriğine entegre edilmesi, öğrencilerin kavramların nasıl ilişkili olduğunu daha iyi anlamalarını sağlayacaktır. Sınavlar, ara sınavlar ve final sınavları değerlendirme yöntemi olarak yapılacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş & Karbohidratlara Giriş | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
2 | Karbohidratlar | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
3 | Lipidler | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
4 | Sinyal İletim Yolakları | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
5 | Metabolizmaya Giriş | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
6 | Glikoliz | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
7 | Ara Sınav Haftası: Kesin tarih/saat daha sonra duyurulacaktır. | Ara sınav, derslerde işlenen her şeyi içerecektir. Öğrenciler ayrıca dersin KHAS Learn sayfasına yüklenen materyallerden ve gerekli (zorunlu) ders kitabının ilgili bölüm içeriklerinden sorumludurlar. |
8 | Glukoneogenez | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
9 | Glikoliz ve Glukoneogenez | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
10 | Sitrik Asit Döngüsü | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
11 | Oksidatif Fosforilasyon | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
12 | Pentoz Fosfat Yolağı | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
13 | Glikojen Parçalanması ve Sentezi | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
14 | Enerji Metabolizmasının Entegrasyonu | Öğrenciler derslerden önce (gerekli/zorunlu ders kitabında) haftanın konusuna karşılık gelen bölümü okumalıdırlar. Öğrenciler, verilen materyali ders saatinden önce ve sonra incelemek için dersin KHAS Learn sayfasını takip etmelidirler. |
Gerekli (Zorunlu) Ders Kitabı: Biochemistry (Ninth Edition) Berg JM, Tymoczko JL, Gatto Jr. GJ, Stryer L, WH Freeman/Palgrave Macmillan International Higher Education ISBN-13: 978-1-319-11465-7 ISBN-10: 1-319-11465-2 KHAS Learn’e yüklenen araştırma ive inceleme makaleleri de gereklidir. Tavsiye Edilen Ders Kitapları: 1) Human Metabolism: A Regulatory Perspective, 4th Edition By Keith N. Frayn, Rhys Evans 2) Lehninger Principles of Biochemistry (Seventh Edition) Nelson DL, Cox MM. WH Freeman/Palgrave Macmillan International Higher Education ISBN-13: 978-1-4641-2611-6 ISBN-10: 1-4641-2611-9 |
Dersi görsel olarak desteklemek için JoVE Scientific Video Journal kullanılacaktır. İlgili linkler dersin KHAS Learn sayfasında bulunacaktır. Bu linklere tam erişim sağlayabilmeleri için öğrencilerin JoVE hesaplarını etkinleştirmeleri gerekmektedir. Öğrencilerin KHAS e-posta adresleri ve şifreleri, sırasıyla kullanıcı adları ve şifreleri olacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 14 | - |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 17 | 65 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Total: | 46 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 17 | 2.1 | 35.7 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 149.7 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 | |||||||||||
OC6 | |||||||||||
OC7 | |||||||||||
OC8 | |||||||||||
OC9 | |||||||||||
OC10 |