DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bilimsel Etik MBG 311 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Moleküler Biyoloji ve Genetik
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ekip tarafından verilen kurs, vakaya dayalı bir format kullanacaktır. Eğitmenler vakalar (gerçek vakalar veya vaka senaryoları) etrafında sunumlar planlayacaktır. Amaç, öğrencilerin konuların tartışılmasına aktif olarak katılmalarını teşvik etmektir. Fakülte sunumları kısa olacak ve 10 dakikayı geçmeyecek. Fakültenin rolü, vakanın karmaşıklığını sunmaktır; uygun olduğunda ilgili yönergeleri ve düzenlemeleri kısaca açıklığa kavuşturmak; ve öğrencilerin tepkilerini ahlaki kurallar ve ahlaki olarak yasaklanmış, gerekli, izin verilmiş ve teşvik edilmiş davranış kavramlarıyla ilişkilendirmektir.
Dersin İçeriği: 1. Etik: Araştırmada Etik Sorunlarla Başa Çıkmak İçin Bir Çerçeve
2. Metodoloji ve Raporlama
3. Kişilerarası İlişkiler
4. Raporlama ve Akran Değerlendirmesinde Pratik Uygulamalar
5. Kurumsal Sorumluluk/İhbarcı
6. Bilim Adamlarının Finansman Kaynaklarıyla İlişkileri
7. Hayvan Araştırmaları
8. İnsan Araştırması
9. Öğrenci Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Laboratuvar uygulamaları, kurumsal sorumluluk vb. dahil olmak üzere ilgili bilimsel sözleşmeleri açık bir şekilde tanımlayabilir
  • 2- Bilim pratiğinin sosyal bağlamında doğasında var olan nedenler de dahil olmak üzere etik sorunlara neyin yol açtığını tanımlayabilir
  • 3- Mevcut bilimsel geleneklerin ideal olanla nasıl daha uyumlu hale getirilebileceğini düşünebilir
  • 4- Davranışları dört kategoriye ayırabilme: ahlaki olarak yasaklanmış, gerekli, izin verilmiş ve teşvik edilmiş, böylece bilim insanının toplumdaki rolünün anlaşıldığını gösterebilir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Duruma Göre İncelemeler, Okuma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 1. Etik: Araştırmada Etik Sorunlarla Başa Çıkmak İçin Bir Çerçeve Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Duruma Göre İncelemeler, Okuma
2 Metodoloji ve Raporlama Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Duruma Göre İncelemeler, Okuma
3 Kişilerarası İlişkiler Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Duruma Göre İncelemeler, Okuma
4 Raporlama ve Akran Değerlendirmesinde Pratik Uygulamalar Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Duruma Göre İncelemeler, Okuma
5 Kurumsal Sorumluluk/İhbarcı Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Duruma Göre İncelemeler, Okuma
6 Bilim Adamlarının Finansman Kaynaklarıyla İlişkileri Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Duruma Göre İncelemeler, Okuma
7 Hayvan Araştırmaları Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Duruma Göre İncelemeler, Okuma
8 İnsan Araştırması Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Duruma Göre İncelemeler, Okuma
9 Öğrenci Sunumları Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Soru-Cevap
10 Öğrenci Sunumları Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Soru-Cevap
11 Öğrenci Sunumları Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Soru-Cevap
12 Öğrenci Sunumları Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Soru-Cevap
13 Öğrenci Sunumları Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Soru-Cevap
14 Öğrenci Sunumları Sunum, Etkileşimli Tartışmalar, Soru-Cevap


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

The Ethics of Scientific Research: A GUIDEBOOK FOR COURSE DEVELOPMENT By Judy E. Stern, Ph.D. and Deni Elliott, Ed.D. 1997. Hanover and London Published by University Press of New England, Hanover, NH 03755


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 8 25
Sunum/Jüri 1 40
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 8 25
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev8432
Sunum/Jüriye Hazırlık11919
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler8432
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4