DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sergi Yapımında Eleştirel Perspektifler DES 526 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Tasarım YL
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersi Veren(ler): Ayşe EREK
Dersin Amacı: Bu ders sergi yapım pratikleri ve kurumlarını kuramsal bakış açıları ve analizle ve tarihsel ve eleştirel perspektiflerle incelemeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Ders, gösterimin politikası ve pratikleri, kurum dahilinde ve sanatın alternatif mekanları, kamusal alanı kolektiflerin girişimleriyle önerilen ve sergi yapımının çok çeşitli biçimlerini de içeren kurum dışı mekanlarda sergi tasarımını, güncel tarihsel, sosyal, politik ve ekolojik tartışmalarla birlikte inceler. Bu ders öğrencilerin sergi yapımı konusundaki eleştirel ve yaratıcı becerilerini geliştirmeleri ve kendi çalışma ve araştırma pratiklerini geliştirmeyi teşvik eder. Öğrencilerin dersin içeriğine haftalık raporlar ve çeşitli ortam ve yöntemleri kullandıkları projelerle katılımı ve eleştirel bir tavır geliştirmeleri hedeflenir. Bu ders misafir öğretim üyeleri, sanatçılar, tasarımcılar, eleştirmenler, galeri ve müze profesyonelleri ve akademisyenlerin de katılımı ile dersler ve seminerler biçiminde yürütülecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sergi yapımını kültürel, tarihsel ve sosyo-politik bağlamlarıyla ve eleştirel bakış açılarıyla inceleyebilme becerisi
  • 2- Yeni sergi yapımı biçimlerine yönelik yaratıcı perspektifler geliştirme becerinin kazandırılması
  • 3- Sergi yapımının teknolojik ve malzemeye dayalı prodüksiyon süreçleri ile ilgili teknik bilginin kazandırılması
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders haftalık/iki haftalık seminerler ve atölye çalışmaları biçiminde organize edilecektir. Dersin tanımı, okuma listesi, her seminer / atölye çalışması için beklenen ödevler, her dönemin odak konusu üzerinden tasarlanacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Alan ziyareti: Sergi ziyareti ve sergi yapımı üzerine sergi yapımcısı ve kurum temsilcileriyle tartışma Okuma metni üzerine kısa rapor
3 Sergi Yapımı Konusundaki Tarihsel Dönemeçler Okuma metni üzerine kısa rapor
4 Güncel Sergi Yapımı Pratikleri ve Kategorileri Okuma metni üzerine kısa rapor
5 Stüdyo ziyareti Seçili sanatçı / tasarımcı üzerine kısa rapor
6 Sergi yapımı teknolojik araçları Stüdyo ziyareti üzerine kısa rapor
7 Sergi Yapımı ve Malzeme Okuma metni üzerine kısa rapor
8 Sergi Yapımı üzerinden İlişkisel Coğrafyalar Okuma metni üzerine kısa rapor
9 Sergi Yapımının Güncel Kavramları Okuma metni üzerine kısa rapor
10 Sergi Tasarımı: Mekana Özgülük ve Sergi Yapımı Okuma metni üzerine kısa rapor
11 Sergi Tasarımı: Aydınlatma Tasarımı Okuma metni üzerine kısa rapor
12 Sergi Yönetimi: Bütçelendirme, Sanat Yönetimi, Yayın / Katalog, Halkla İlişkiler, İletişim Tasarımı Okuma metni üzerine kısa rapor
13 Sergi Yapımında Kurum dışı Biçimler Okuma metni üzerine kısa rapor
14 Sergi Yapımının Sanal Mekanları Okuma metni üzerine kısa rapor


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Altshuler, B. (1998). The Avant-Garde in Exhibition: New Art in the 20th Century.
Hoffmann, J., Glass, L., & Myers-Szupinska, J. (2017). The Exhibitionist 100 Years of Exhibitionism Journal on Exhibition Making / The First Six Years.
Szacka, L. (2019). Biennials/Triennials Conversations on the Geography of Itinerant Display. Columbia Books on Architecture and the City.


DİĞER KAYNAKLAR

Çevrimiçi kaynaklar, müze ve sergi katalogları, sanatçı web sayfaları


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 8 20
Proje 1 20
Sunum/Jüri 2 40
Final Sınavı 1 20
Total: 12 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Uygulama12336
Proje2510
Sunum/Jüriye Hazırlık2714
Diğer Uygulamalara Hazırlık248
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar113.513.5
Final Sınavı11616
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3           2    
OC2   3         2    
OC3 3     2