DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sanat, Edebiyat ve Çatışma KHAS 1400 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Turgay BAYINDIR
Dersi Veren(ler): Turgay BAYINDIR
Dersin Amacı: Öğrencilerin:

-Sanat ve edebiyatın değişen anlam ve işlevlerini anlamaları

-Çağdaş sanat ve edebiyat türlerinin yorumlanmasına yönelik beceriler geliştirmeleri

-Sanat ve edebiyat eserlerinin politik, toplumsal, ekonomik ve teknolojik bağlamlarda ele alınabilmesi için disiplinlerarası bakış açıları geliştirmeleri

-Seçili malzeme üzerine eleştirel düşünme yeteneği geliştirerek değişik konuları tartışmak ve münazara etmek için özgüven kazanmaları

-İngilizce okuma, yazma ve sözlü sunum yapma becerilerini geliştirmeleri

-Akademik dürüstlük prensibine bağlı kalma isteği geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, sanat ve edebiyat eserlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek için gerekli temel prensipleri öğrencilere tanıtmayı amaçlar. Bu derste sanat ve edebiyat eserleri, toplumsal ve politik bağlamlarıyla ve her birinin dahil olduğu fikir çatışmalarıyla birlikte öğrencilere sunulur. Ders, öğrencilere hem eleştirel düşünme becerileri kazandırmayı hem de sanat ve edebiyat eserlerini görmek, okumak ve çözümlemek için gerekli araçları kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, ders öğrencileri, yaşadıkları İstanbul şehrinde gündelik olarak karşılaştıkları sanatsal ifade ve üretim biçimlerine karşı algılarını açık tutmaya teşvik eder.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sanat ve edebiyatın değişen anlam ve işlevlerini tanımlama becerisi
  • 2- Sanat ve edebiyat eserlerinin incelenmesinde disiplinlerarası bakış açıları kullanabilme becerisi
  • 3- Seçili sanat ve edebiyat eserlerini eleştirel olarak çözümleyebilme becerisi
  • 4- İngilizce okuma, yazma ve sözlü sunum yapabilme becerisi
  • 5- Akademik dürüstlük prensibine bağlı kalarak çalışma becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları ve Tartışma oturumları
-Haftada bir kez 180 dakikalık dersler
-Konu anlatımını destekleyici kısa okuma metinleri, video klipleri

Yazım ödevleri
-5 kısa kişisel reaksiyon yazısı
-1 uzun çözümleme yazısı
-Dersi veren öğretim görevlisi ile yazı ödevleri üzerine geri bildirim görüşmeleri

Sunumlar
-1 kişisel sunum, öğrencinin seçtiği bir sanat eseri üzerine
-1 grup sunumu, dönem sonu projesi olarak

Geziler
-1 müze ya da sanat galerisi gezisi
-1 İstanbul’da belirlenen bir dış mekan ziyareti


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma Haftası Derse genel bir giriş ve dersin amaçlarının beklentilerinin öğrencilere sunumu
2 Modül (I): Sanat ve Edebiyata giriş tartışmaları Seçilmiş okuma metinleri/videolar/kısa yazı ödevi
3 Modül (I): Sanat ve Edebiyata giriş tartışmaları Seçilmiş okuma metinleri/videolar/kısa yazı ödevi
4 Modül (II): Sanat ve Edebiyat eserlerini görme/okuma/çözümleme biçimleri
+ 1 müze ya da sanat galerisi gezisi
Seçilmiş okuma metinleri/videolar/kısa yazı ödevi
5 Modül (II): Sanat ve Edebiyat eserlerini görme/okuma/çözümleme biçimleri
+ 1 müze ya da sanat galerisi gezisi
Seçilmiş okuma metinleri/videolar/kısa yazı ödevi
6 Kişisel sunumlar Öğrencilerin seçtikleri bir sanat eseri üzerine sunumları
7 Modül (III): Sanat, edebiyat ve popüler kültür Seçilmiş okuma metinleri/videolar/kısa yazı ödevi
8 Modül (III): Sanat, edebiyat ve popüler kültür Seçilmiş okuma metinleri/videolar/kısa yazı ödevi
9 Modül (IV): Sanat, edebiyat ve ‘öteki’ Seçilmiş okuma metinleri/videolar/kısa yazı ödevi + Uzun yazı ödevi
10 Modül (IV): Sanat, edebiyat ve ‘öteki’ Seçilmiş okuma metinleri/videolar/kısa yazı ödevi + Uzun yazı ödevi
11 Modül (V): Sanat, edebiyat ve İstanbul Seçilmiş okuma metinleri/videolar/kısa yazı ödevi
12 Modül (V): Sanat, edebiyat ve İstanbul Seçilmiş okuma metinleri/videolar/kısa yazı ödevi
13 İstanbul’da dış mekan ziyareti Dönem projesi olarak grup çalışması
14 Genel değerlendirme haftası Dönem projesinin grup olarak sunumu


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Her hafta için dersi destekleyici nitelikte seçilmiş kısa okuma metinleri olacaktır


DİĞER KAYNAKLAR

Tartışma oturumlarını destekleyici kısa filmler ve popüler gazetelerden/dergilerden okuma metinleri olacaktır


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 5 25
Sunum/Jüri 1 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 6 15
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 20
Total: 14 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Arazi Çalışması2510
Ödev5210
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler6212
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı12121
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1 1        
OC2   1      
OC3   2      
OC4     2    
OC5         1