Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Müzik Gelenekleri: Anadolu ve Ötesi | KHAS 1418 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersi Veren(ler): | Sarah Elizabeth Atkinson |
Dersin Amacı: | Dersin sonunda öğrenciler: 1) Müziğin yaşamlarındaki, topluluklarındaki ve dünyadaki anlam ve değerleri üzerine derinlemesine ve eleştirel bir şekilde inceleyeceklerdir. 2) Çeşitli müzik geleneklerini öğreneceklerdir. 3) Müzik kültürleri arasındaki etkileşimler, küreselleşme, ticarileşme, müzik geleneklerine yönelik tehditler ve faydalar ve bunları koruma ihtiyacı hakkında gelişmiş bir farkındalık kazanacaklardır. 4) Çeşitli araştırma araçlarını kullanacaklardır. 5) Yazılı ve sözlü tasarım becerilerini geliştireceklerdir. 6) Projeler üzerinde bireysel ve iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, Doğu Avrupa, Batı Asya ve Kafkasya'nın kesişen müzik geleneklerine odaklanarak, öğrencilerin müzikal mirası ve ilgileri açısından incelenen etnomüzikoloji ve müzikal antropoloji kavramlarına giriş niteliğindedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğretim: Anlatım ve tartışma—haftada 3 saat Öğrenme: Görevler—okuma, yazma, araştırma, bireysel ve grup çalışması |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etnomüzikolojiye Giriş, Müzikal Düşünmek | - |
2 | Müzik: kullanımları ve anlamları | Okumalar, sınıf içi tartışma, çevrimiçi forum |
3 | Kişisel mirasın derinliklerine inmek | Okumalar, sınıf içi tartışma, çevrimiçi forum |
4 | Küreselleşme: müzik geleneklerine yönelik tehditler ve faydalar | Okumalar, sınıf içi tartışma, çevrimiçi forum |
5 | Mini araştırma sunumları | Araştırma, slayt hazırlama, sunum |
6 | Akustik mekan, çevremizde ve topluluğumuzda ses ve müzik | Asenkron görev, yazılı yansıma, çevrimiçi forum |
7 | Araştırma projeleri için geri bildirim | Büyük projeler için taslak |
8 | Etnomüzikolojide vaka çalışmaları I | Okumalar, araştırma, çevrimiçi forum |
9 | Etnomüzikolojide vaka çalışmaları II | Okumalar, araştırma, çevrimiçi forum |
10 | Coğrafyalardaki müzik gelenekleri arasındaki bağlantıları keşfetmek | Okumalar, araştırma, çevrimiçi forum |
11 | Zaman içinde müzikal gelenekler arasındaki bağlantıları keşfetmek | Okumalar, araştırma, çevrimiçi forum |
12 | Proje Sunumları ve Akran Geri Bildirimi I | Grup sunumları—deneme, slaytlar, ses/video |
13 | Proje Sunumları ve Akran Geri Bildirimi II | Grup sunumları—deneme, slaytlar, ses/video |
14 | Özet: Kurs Blogunun Başlatılması, Değişen Bir Dünyada Müzik geleneklerinin Geleceği Hakkında Spekülasyonlar | Blogun yayına hazırlanması |
Thinking Musically by Bonnie C. Wade, Musicking by Christopher Small and additional academic and non-academic texts, video and audio music performance archives |
Okumalar, video ve ses arşivleri, canlı konserler, röportajlar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 25 |
Ödev | 2 | 25 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Sunum | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 |
OC1 | 2 | ||||
OC2 | 2 | ||||
OC3 | 2 | ||||
OC4 | 2 | ||||
OC5 | 2 |