DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Müzik Gelenekleri: Anadolu ve Ötesi KHAS 1418 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Sarah Elizabeth Atkinson
Dersi Veren(ler): Sarah Elizabeth Atkinson
Dersin Amacı: Dersin sonunda öğrenciler:

1) Müziğin yaşamlarındaki, topluluklarındaki ve dünyadaki anlam ve değerleri üzerine derinlemesine ve eleştirel bir şekilde inceleyeceklerdir.

2) Çeşitli müzik geleneklerini öğreneceklerdir.

3) Müzik kültürleri arasındaki etkileşimler, küreselleşme, ticarileşme, müzik geleneklerine yönelik tehditler ve faydalar ve bunları koruma ihtiyacı hakkında gelişmiş bir farkındalık kazanacaklardır.

4) Çeşitli araştırma araçlarını kullanacaklardır.

5) Yazılı ve sözlü tasarım becerilerini geliştireceklerdir.

6) Projeler üzerinde bireysel ve iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu ders, Doğu Avrupa, Batı Asya ve Kafkasya'nın kesişen müzik geleneklerine odaklanarak, öğrencilerin müzikal mirası ve ilgileri açısından incelenen etnomüzikoloji ve müzikal antropoloji kavramlarına giriş niteliğindedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Müziğin hayatlarındaki anlam ve değerleri üzerine derinlemesine düşünebileceklerdir.
  • 2- Müzikal geleneklerin tarihsel, sosyokültürel ve politik bağlamlarda birbirleriyle nasıl etkileşime girdiklerini ve birbirlerini nasıl etkilediklerini keşfedeceklerdir.
  • 3- Müzikal miraslarını ve başkalarının deneyimlerini ve bulgularını tartışarak öğreneceklerdir
  • 4- Akademik metinler, web kaynakları, röportajlar, ses, video arşivleri, canlı performanslar dahil olmak üzere çok çeşitli kaynakları araştırabilecekler.
  • 5- Öğrenciler bulguları sentezleyecek, yazılı ve sözlü sunumlarda kendilerini ifade edecek, ortak ve bireysel olarak çalışacak, ders blogları tasarlayacak ve yayınlayacaktır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretim: Anlatım ve tartışma—haftada 3 saat
Öğrenme: Görevler—okuma, yazma, araştırma, bireysel ve grup çalışması


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Etnomüzikolojiye Giriş, Müzikal Düşünmek -
2 Müzik: kullanımları ve anlamları Okumalar, sınıf içi tartışma, çevrimiçi forum
3 Kişisel mirasın derinliklerine inmek Okumalar, sınıf içi tartışma, çevrimiçi forum
4 Küreselleşme: müzik geleneklerine yönelik tehditler ve faydalar Okumalar, sınıf içi tartışma, çevrimiçi forum
5 Mini araştırma sunumları Araştırma, slayt hazırlama, sunum
6 Akustik mekan, çevremizde ve topluluğumuzda ses ve müzik Asenkron görev, yazılı yansıma, çevrimiçi forum
7 Araştırma projeleri için geri bildirim Büyük projeler için taslak
8 Etnomüzikolojide vaka çalışmaları I Okumalar, araştırma, çevrimiçi forum
9 Etnomüzikolojide vaka çalışmaları II Okumalar, araştırma, çevrimiçi forum
10 Coğrafyalardaki müzik gelenekleri arasındaki bağlantıları keşfetmek Okumalar, araştırma, çevrimiçi forum
11 Zaman içinde müzikal gelenekler arasındaki bağlantıları keşfetmek Okumalar, araştırma, çevrimiçi forum
12 Proje Sunumları ve Akran Geri Bildirimi I Grup sunumları—deneme, slaytlar, ses/video
13 Proje Sunumları ve Akran Geri Bildirimi II Grup sunumları—deneme, slaytlar, ses/video
14 Özet: Kurs Blogunun Başlatılması, Değişen Bir Dünyada Müzik geleneklerinin Geleceği Hakkında Spekülasyonlar Blogun yayına hazırlanması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Thinking Musically by Bonnie C. Wade, Musicking by Christopher Small and additional academic and non-academic texts, video and audio music performance archives


DİĞER KAYNAKLAR

Okumalar, video ve ses arşivleri, canlı konserler, röportajlar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 25
Ödev 2 25
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 10
Final Sınavı 1 40
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev2510
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10440
Final Sınavı13030
Sunum133
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1   2      
OC2 2        
OC3       2  
OC4     2    
OC5         2