DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Avrupa Resminin Altın Çağı: Rönesans ve Barok KHAS 1420 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: MICHAEL WALSH MCARTHUR
Dersi Veren(ler): MICHAEL WALSH MCARTHUR
Dersin Amacı: KHAS 1420'nin birçok amacı var. Öncelikle, öğrencilere entelektüel ufuklarını canlandıracak ve genişletecek ve beceri gelişimini teşvik edecek anlamlı içerik sunmayı amaçlar. Bu amacı takiben, ders, dil edinimini (İngilizce) ve entelektüel araştırma ve akademik sürecin dinamiklerini çeşitli kapsamlarda içerir; araştırma, gözlem, tartışma, hipotez üretimi, okuma, yazma, iş birliği ve sunum yapma gibi. İkincisi ve ders içeriğine daha spesifik olarak, sanat analizi için eleştirel bir kelime dağarcığının kazanılması, görsel sanatın sistematik analizine aşinalık, günümüz güncel resim ve sanatçılarının külliyatına ve bunların etkileşimine hâkim olma, sanatın arka planındaki ve içindeki daha geniş kültürel ve tarihsel dinamiklerin takdiri ve bu dönemden bugünün görsel medya dünyasına deneyim kazandırma becerisi edindirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders, Rönesans ve Barok dönem Avrupa resimlerini inceler. Bu, yaklaşık 1350 -1750 arasındaki tarih aralığı kapsar. Aynı zamanda, İtalya'dan başlayarak, Gelişmemiş Ülkeler, Almanya, Fransa, İspanya ve İngiltere'yi de kapsayacak şekilde coğrafi alanı kapsar. Kurs okumaları çeşitlidir, ancak özellikle üç yazara odaklanacaktır: Vasari, “The Lives of the Painters”, Gombrich, “The Story of Art” ve Woelfflin, “Rönesans ve Barok” ile “Principles of Art History”. Dersler/tartışmalar Sokratik yöntem ile yürütülecek ve dersin en temel organizasyon ilkesi olarak ressamlara (kronolojik ve coğrafi olarak düzenlenmiş) odaklanacaktır. Kurs oturumları, her birinin eseri ve stili hakkında bir fikir vermek ve öğrenci gözlemi ve sınıf içi tartışma alanı olarak hizmet etmek için bireysel sanatçılar tarafından yapılan büyük sanat eserlerinin PowerPoint gösterimleri etrafında toplanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dil egzersizi ve dili geliştirme
  • 2- Entelektüelliğe maruz kalma ve büyüme
  • 3- Akademik sürecin öğrenimi ve (inter)disipliner uygulaması
  • 4- Öz farkındalık ve eleştirel düşünmenin gelişimi (sanatla yüzleşme yoluyla)
  • 5- Sosyal dinamiklerin deneyimlenmesi (örneğin, grup tartışması ve sınıf arkadaşları ile iş birlikleri)
  • 6- Bağımsız öğrenmeyi gayretlendirmek ve teşvik etmek (bir başka deyişle; öğrenci insiyatifi)
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
1. Sokratik yöntem ile sorgulamayı göstermek ve uygulamak. Bunu yaparken de dersleri ve tartışmaları kullanabilmek
2. Metinlerin detaylı okunmasını göstererek tanıtmak (görsel ve sözlü) ve bunların akademik/eleştirel bir argüman/deneme oluşturmadaki kullanımlarını açığa çıkarmak


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş/Giotto/Fra Angelico/Masaccio Tüm dönem boyunca kullanmak üzere Gombrich ve Woellflin'den alıntılar atayın. Vasari.
2 Botticelli/Leonardo/Raphael Vasari
3 Michelangelo/Coreggio/Caravaggio Vasari
4 Bellini/Giorgione/Titian/Tintoretto Vasari
5 Veronese/Canaletto/Tiepolo Vasari
6 Makale Sınavı I AKM Kütüphanesine gezi
7 Van Eyck/Brueghel/Bosch Ders Okuma Paketi (DOP)
8 Duerer/Holbein/Rubens Ders Okuma Paketi (DOP)
9 Van Dyck/Rembrandt/Hals Ders Okuma Paketi (DOP)
10 Vermeer/Ruysdael/ Hobbema/Lorrain Ders Okuma Paketi (DOP)
11 Poussin/Chardin/Watteau Ders Okuma Paketi (DOP)
12 El Greco/Ribera/Murillo Ders Okuma Paketi (DOP)
13 Velasquez/Goya/Gainsborough Ders Okuma Paketi (DOP)
14 Makale Sınavı II Ders Okuma Paketi (DOP)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Vasari, Lives of the Artists (for Italian Art); Gombrich, The Story of Art; Woelfflin, Renaissance and Baroque & Principles of Art History; Course Reading Packet (Mainly for Northern Art)


DİĞER KAYNAKLAR

Web Sanat Galerisi (çevrimiçi) ve AKM Kütüphane'ye sınıf gezisi.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 70
Final Sınavı 1 30
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Arazi Çalışması199
Ödev12224
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12224
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2714
Final Sınavı11212
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6