Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
MICHAEL WALSH MCARTHUR |
Dersi Veren(ler): |
MICHAEL WALSH MCARTHUR |
Dersin Amacı: |
KHAS 1420'nin birçok amacı var. Öncelikle, öğrencilere entelektüel ufuklarını canlandıracak ve genişletecek ve beceri gelişimini teşvik edecek anlamlı içerik sunmayı amaçlar. Bu amacı takiben, ders, dil edinimini (İngilizce) ve entelektüel araştırma ve akademik sürecin dinamiklerini çeşitli kapsamlarda içerir; araştırma, gözlem, tartışma, hipotez üretimi, okuma, yazma, iş birliği ve sunum yapma gibi. İkincisi ve ders içeriğine daha spesifik olarak, sanat analizi için eleştirel bir kelime dağarcığının kazanılması, görsel sanatın sistematik analizine aşinalık, günümüz güncel resim ve sanatçılarının külliyatına ve bunların etkileşimine hâkim olma, sanatın arka planındaki ve içindeki daha geniş kültürel ve tarihsel dinamiklerin takdiri ve bu dönemden bugünün görsel medya dünyasına deneyim kazandırma becerisi edindirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Ders, Rönesans ve Barok dönem Avrupa resimlerini inceler. Bu, yaklaşık 1350 -1750 arasındaki tarih aralığı kapsar. Aynı zamanda, İtalya'dan başlayarak, Gelişmemiş Ülkeler, Almanya, Fransa, İspanya ve İngiltere'yi de kapsayacak şekilde coğrafi alanı kapsar. Kurs okumaları çeşitlidir, ancak özellikle üç yazara odaklanacaktır: Vasari, “The Lives of the Painters”, Gombrich, “The Story of Art” ve Woelfflin, “Rönesans ve Barok” ile “Principles of Art History”. Dersler/tartışmalar Sokratik yöntem ile yürütülecek ve dersin en temel organizasyon ilkesi olarak ressamlara (kronolojik ve coğrafi olarak düzenlenmiş) odaklanacaktır. Kurs oturumları, her birinin eseri ve stili hakkında bir fikir vermek ve öğrenci gözlemi ve sınıf içi tartışma alanı olarak hizmet etmek için bireysel sanatçılar tarafından yapılan büyük sanat eserlerinin PowerPoint gösterimleri etrafında toplanacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dil egzersizi ve dili geliştirme
- 2- Entelektüelliğe maruz kalma ve büyüme
- 3- Akademik sürecin öğrenimi ve (inter)disipliner uygulaması
- 4- Öz farkındalık ve eleştirel düşünmenin gelişimi (sanatla yüzleşme yoluyla)
- 5- Sosyal dinamiklerin deneyimlenmesi (örneğin, grup tartışması ve sınıf arkadaşları ile iş birlikleri)
- 6- Bağımsız öğrenmeyi gayretlendirmek ve teşvik etmek (bir başka deyişle; öğrenci insiyatifi)
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
1. Sokratik yöntem ile sorgulamayı göstermek ve uygulamak. Bunu yaparken de dersleri ve tartışmaları kullanabilmek 2. Metinlerin detaylı okunmasını göstererek tanıtmak (görsel ve sözlü) ve bunların akademik/eleştirel bir argüman/deneme oluşturmadaki kullanımlarını açığa çıkarmak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.