Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Kaldırım Mühendisliği | KHAS 1426 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | AYŞE ASLI SUNER BAŞAL & AHMET SERTAÇ ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler): | AYŞE ASLI SUNER BAŞAL, AHMET SERTAÇ ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Bu bir mühendislik dersi değildir; gözlem yürüyüşleri, görme egzersizleri ve yaparak düşünme, keşfetme, tasarlama süreçlerini içeren araştırmaları kapsar. Dersin amacı, malzemelerle, çevreyle ve şehrin her türden canlıları ile etkileşim kurmanın yaratıcı yollarını keşfetmek, bu sırada üretim deneyleri, performans gibi araçları kullanarak tasarım pratikleri geliştirmektir. Dönem boyunca bu bağlamda kent deneyimleri odağında yapacağımız tasarım araştırmaları ve uygulamaları aracıyla çeşitli tasarım ve üretim becerilerini kazandırmak dersin amaçları arasındandır. |
Dersin İçeriği: | Dönemin ilk yarısını, bireysel gözlem ve ‘yaparak tasarlamak - tasarlayarak yapmak’ ve malzeme odaklı araştırmaları oluşturur. İkinci yarıda ise öğrencilerin kentin belirli yerlerinde yapacakları aktif gözlem ve araştırmaları sonucunda, o yerlerle ilişki kuracak / oraya eklemlenecek çeşitli üretimler grup çalışması olarak yapılacaktır. Hem bireysel hem de kolektif araştırma yoluyla, kamusal alan ve müşterekler üzerine tartışarak, kente dair belli kavram ya da olguları fark etme, deneyimleme, etkileşim kurma ve dönüştürme amacıyla çeşitli deneyler gerçekleştireceğiz. Dönem boyunca geziler, yürüyüşler, misafir konuşmacılar ile tartışmalar yapılacaktır. Devam ve aktif katılım zorunludur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | ● Ders sırasında kısa sunumlar, okuma materyalleri veya video klipler yoluyla bağlamın araştırılmasına yönelik bazı temel yöntemler tanıtılacaktır. ● Sınıf içi çalışmaların bir kısmı veya bazı ödevler belli tasarım yöntemlerinin yaparak keşfedilmesi için tasarlanmıştır. Bu her öğrenci ve/veya öğrenci grubu için özgün tasarım süreçlerinin oluşmasını sağlar. ● Bazı araç ve materyaller kısa sunumlarla tanıtılacaktır. Daha sonra öğrencilerin kendi özgün yapım yollarını denemelerini ve keşfetmelerini teşvik eden çalışmalar yapılacaktır. ● Öğrenmenin çoğu yaparak öğrenme ile gerçekleşecektir. ● Bağlamsal araştırmaya temel oluşturmak amacıyla saha keşiflerinin bireysel ve grup halinde yapılması planlanmaktadır. Seçilen okumalar, videolar veya podcast'ler kavramsal çerçeveyi sağlamak amacıyla referans materyal olarak kullanılabilir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaldırım Mühnedisliğine Giriş - Gezi | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
2 | Üretim Denemeleri_01 (Sınıf içi Çalışma) | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
3 | Konuk Konuşmacı: Üretim Denemeleri_02 (Sınıf içi Çalışma) | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
4 | Üretim Denemeleri_03 (Sınıf içi Çalışma) | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
5 | Üretim Denemeleri_04 (Sınıf içi Çalışma) | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
6 | Üretim Denemeleri_05 (Sınıf içi Çalışma) | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
7 | Üretim Denemeleri_06 (Sınıf içi Çalışma) | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
8 | Sunum Günü | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
9 | Tasarım Süreci _01 | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
10 | Tasarım Süreci _02 | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
11 | Üretim Süreci _01 | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
12 | Üretim Süreci _02 | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
13 | Üretim Süreci _03 | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
14 | Üretim Süreci _04 | Gerekli/önerilen kaynaklar önceden KHAS Learn’e yüklenecektir |
1. Making: Anthropology, Archeology, Art & Architecture Tim Ingold, Routledge (ISBN10: 0415567238 - ISBN13: 9780415567237) 2. Becoming Istanbul, An Encyclopedia Pelin Derviş, Bülent Tanju, Uğur Tanyeli (ISBN 978 9944 731 06 5) *Başka okumalar da dönem boyunca önerilebilir. |
Ders Tanıtımı: https://padlet.com/Engineering_of_Wandering/kfp3jwa7l2yhqsuo Podcast Önerileri: https://scratchingthesurface.fm/203-lorne-buchman https://getpodcast.com/dk/podcast/change-lab-conversations-on-transformation-and-creativity/50-ann-hamilton-on-the-power-of-i-dont-know_0c7f029993 Videolar: Tim Ingold: Thinking Through Making https://youtu.be/Ygne72-4zyo Ann Hamilton: "the event of a thread" | Art21 "Extended Play" https://youtu.be/1fJ4umqXGjM Instagram: Önceki dönemlere ait ders çıktılarını takip etmek için “engineering of wandering” Instagram hesabı takip edilebilir: https://www.instagram.com/engineeringofwandering/ *Başka video veya podcast önerileri dönem boyunca kaynaklara eklenebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Uygulama | 1 | 30 |
Proje | 2 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Proje | 6 | 4 | 24 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 | |||||||||||||
OC5 | |||||||||||||
OC6 | |||||||||||||
OC7 |