Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
zehra.atasoy |
Dersi Veren(ler): |
zehra.atasoy |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amaçları arasında (1) öğrencilerin, mimarlığın dönemin kültürel ve politik gelişmelerini nasıl yansıttığı ve bunların mimarlık ve fotoğraf disiplinini nasıl şekillendirdiği konusunda bilgi edinmelerini sağlamak; (2) öğrencilerin yapılı çevre ve görsel temsil arasındaki ilişkiyi kavramaları; (3) mimari/kentsel formların anlaşılması bağlamında öğrencilerin eleştirel düşünme ve analitik becerilerinin geliştirilmesi yer almaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, mimarlık ve fotoğraf arasındaki ilişkiyi araştırmakta ve bu ilişkinin tarihini, modern mimari ve şehir planlamasının belgelenmesi, tarihi koruma, mimarideki yeni eğilimler ve on dokuzuncu yüzyılda fotoğrafın icadından günümüze önemli binaların fotoğraf sayesinde kanonikleşmesi gibi temel konular aracılığıyla incelemektedir. Dünyanın çeşitli bölgelerinden örnekler politik, sosyal ve kültürel bağlamlarıyla birlikte işlenmektedir. Öğrencilerin kolektif olarak tartışılacak kısa bir araştırma eşliğinde haftalık konulara ilişkin fotoğraflar sunmaları öngörülmektedir. Öğrenciler dönem sonunda bir araştırma projesi yürüteceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrencilerin, mimarlığın dönemin kültürel ve politik gelişmelerini nasıl yansıttığı ve bunların mimarlık ve fotoğraf disiplinini nasıl şekillendirdiği konusunda bilgi edinmelerini sağlamak
- 2- Öğrencilerin yapılı çevre ve görsel temsil arasındaki ilişkiyi kavramaları
- 3- Mimari/kentsel formların anlaşılması bağlamında öğrencilerin eleştirel düşünme ve analitik becerilerinin geliştirilmesi yer almak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu-3 saat/hafta Öğrenme: Okuma ve araştırma yapma, bireysel ve grup projeleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
|
2 |
Fotoğraf ile ilgili temel metinler I: John Berger |
İlgili makaleleri okumak |
3 |
Fotoğraf ile ilgili temel metinler II: Susan Sontag |
İlgili makaleleri okumak |
4 |
Fotoğrafları okumak: Birden fazla kaynak kullanarak hikâye üretme |
İlgili makaleleri okumak |
5 |
Modernite ve kent hayatını fotoğraflamak |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
6 |
Sıradan mimari ve kentte gündelik hayat I |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
7 |
Saha gezisi |
|
8 |
Sıradan mimari ve kentte gündelik hayat II |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
9 |
Ara dönem proje sunumları |
Ara dönem proje sunumlarına hazırlanmak |
10 |
Yıkım ve yıkıntı fotoğrafçılığı |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
11 |
Ulus devlet propagandası: Türkiye Cumhuriyeti örneği |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
12 |
Modernist kanonlar I |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
13 |
Modernist kanonlar II |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
14 |
Final projesi sunumları |
Final proje sunumlarına hazırlanmak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.