Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Terence Joseph Holden |
Dersi Veren(ler): |
Terence Joseph Holden |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerin çevresel etik hakkındaki temel konularla tanışması, Dünya ile ilişkilenmede ve doğal çevreye müdahalede rehberlik sağlayacak ahlaki yetiler ve dil donanımını geliştirmesi dersin amaçlarıdır. İnsanlar arası etkileşimi temel alan geleneksel etik yönelimden insan-dışı çevreye yönelmeyle ortaya çıkan karmaşık problemlere işaret etmek amaçlanmaktadır: Diğer hayvanların hakları var mıdır? Türler ve ekosistemler gibi bütüncül yapılar hangi ahlaki bağlamlara sahiptir? İnsanların gelecek kuşaklarına karşı hangi ahlaki sorumlulukları taşımaktayız? Bu soruların yanı sıra, sürdürülebilirliğin gereklerini karşılayabilmek için sosyo-ekonomik sistemlerin nasıl ve ne ölçüde başkalaştırılabileceği, en acil çevresel yükümlülüklerimizi yerine getirmek için kent mekanlarının nasıl inşa edilebileceği gibi pratiğe ilişkin hususlar da ortaya konacaktır. Böylece, insan-merkezcilik ve eko-merkezcilik tartışması gibi, çevre etiğindeki klasik felsefi tartışmaların perspektifinin genişletilmesi ve disiplinler arası bir bakış üretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders, modüller halinde yapılacaktır. Bu modüllerin tümü, çevresel etikteki kimi karmaşık problemlere dair farkındalık geliştirecek, öğrencilerin bu problemlere karşı kavramsal araç ve yetiler geliştirmelerini sağlayacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Hayvanların, ekosistemlerin ve gelecek kuşakların bir bütün olarak haklarına ve bu haklara karşı yükümlülüğümüzle ilgili artan bir farkındalık sağlaması,
- 2- Etik sorumluluğun, profesyonel pratiklerde ve küresel ekonomide kendisine nasıl bir yer bulabileceği ile ilgili edimsel bir algı oluşturması,
- 3- Küresel bir vatandaş olarak sorumluluk bilinci geliştirmesi ve sürdürülebilir bir gelecek için inisiyatif almanın önemine ilişkin farkındalık sağlaması,
- 4- Derste işlenen konularla ilişkili olarak araştırma soruları yaratabilmesi, araştırma yapabilmesi, farklı bakış açıları arasında denge kurabilmesi ve argüman geliştirebilmesi,
- 5- Çalışma alışkanlıklarını, düşünme yetilerini ve öğrenme süreçlerini düzenleyebilmesi, grup çalışması yürütebilmesi, başkalarıyla bilgiyi paylaşabilme yetisi geliştirmesi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Kısa seminerler ve sunumlarla birlikte bunları destekleyen okumalar, podcastler, araştırma egzersizleri, yazma egzersizleri, sınıf içi tartışma forumları kullanılacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Çevresel etiğe giriş |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
2 |
Etik analize giriş |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
3 |
Etik analize giriş |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
4 |
Uzak insanlara / gelecek kuşaklara / hayvanlara karşı yükümlülük |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
5 |
Uzak insanlara / gelecek kuşaklara / hayvanlara karşı yükümlülük |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
6 |
Biyo-merkezci ve eko-merkezci etik |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
7 |
Biyo-merkezci ve eko-merkezci etik |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
8 |
Eko-feminizm ve derin ekoloji |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
9 |
Eko-feminizm ve derin ekoloji |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
10 |
Etik ve ekonomi |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
11 |
Etik ve ekonomi |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
12 |
Kirlilik kontrolü ve sürdürülebilir gelişme |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
13 |
Kirlilik kontrolü ve sürdürülebilir gelişme |
Seçilmiş okumalar ve podcastler |
14 |
Sınav haftası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.