DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
‘Küçük’ Bir Gezegen İçin Beslenme Biçimleri KHAS 1208 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: DAVİD REED ALBACHTEN
Dersi Veren(ler): DAVİD REED ALBACHTEN
Dersin Amacı: KHAS1208, daha sağlıklı bir gezegen ve insanlar için, öğrencileri, sürdürülebilir yaşam ve yeme farkındalığıyla donatmayı amaçlar. Yemek en temel şeydir. Herkesin yemeye ihtiyacı vardır ve ne kadar ihtiyacımız olduğunu hesaplamak kolaydır. Onu ölçebiliriz ve onunla sağlığı ölçebiliriz. Frances Moore Lappé'nin 50+ yıllık çığır açan kitabı Küçük Gezegen İçin Diyet'e dayanan bu dersin özünde, sağlıklı ve sürdürülebilir bir diyete evrensel erişimin daha iyi bir çevre, işlevsel demokrasi, daha güçlü ekonomi ve artan sosyal adalet için küresel bir sıçrama tahtası olduğu savunulur.
Dersin İçeriği: Frances Moore Lappé'nin Küçük Gezegen için Diyet kitabı, elli yılı aşkın bir süre önce ilk yayınlandığında bir gıda devriminin başlangıcını ateşledi. Yalnızca başlangıç noktasından itibaren gelişen bir devrim değil, aynı zamanda Bayan Lappé'nin kitabını ilk yayınladığı zaman bile dikkate alınmayan iklim krizi, kaotik göç ve siyasi ve toplumsal yaşamın yükselişi gibi ek kısıtlamalar nedeniyle güçlenen bir devrim. toplumsal bölünmeler.



Kaynaklar: Küçük Gezegen İçin Diyet (FM Lappé, 1971 (2021)) ve o dönemde Küçük Gezegen için Diyet'i etkileyen çağdaş kitaplar: Silent Spring (R. Carson, 1962), The Population Bomb ( P. Ehrlich, 1968) ve daha güncel kaynaklar: An Inconvenient Truth (A. Gore, 2006, belgesel), The Omnivore's Dilemma (M. Pollan, 2006), artı ek güncel kaynaklar.// Extracts from: Diet for a Small Planet (F. M. Lappé, 1971 (2021)), and contemporary books, which influenced Diet for a Small Planet, at the time: Silent Spring (R. Carson, 1962), The Population Bomb (P. Ehrlich, 1968), and more contemporary resources: An Inconvenient Truth (A. Gore, 2006, documentary), The Omnivore's Dilemma (M. Pollan, 2006),
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Ait olduğumuz daha geniş insan topluluğu hakkında daha derin bir anlayış sergileme: ortak beslenme temellerimiz; ortak ve akabinde farklılaşan beslenme temellerimizden miras aldığımız değerler; ortak ve farklı beslenme temellerimizin doğasında var olan kültürel ve etnik çeşitlilik; ve ortak ve farklı beslenme temellerimizle nasıl ilişki kurduğumuzu bildirmeye devam eden ideolojik çatışmalar ve etik ikilemler.
  • 2- Ortak ve farklı beslenme temellerimizin çok sesli doğası hakkında bir anlayış ve derse özgü sorular üzerinde kendi sonuçlarına ulaşmak için birden çok kaynaktan alınan rakip bakış açılarını ve yöntemleri sentezleme kapasitesini gösterme.
  • 3- Akademik gelenekleri takip eden ve ortak ve farklı beslenme temellerimiz dahilindeki güncel tartışmalara kendi eleştirel ve yaratıcı yanıtlarını içeren yapılandırılmış bir makale yazarak yakın okuma ve akademik yazma becerileri gösterme.
  • 4- Dünyamızda, bireysel ve toplu failliğin uygulanmasına açık olan potansiyelin, özgürlük ve sorumluluğun uygulanması için mevcut olan kapsamın daha büyük bir farkındalığa sahip olduğunu kanıtlama.
  • 5- Bir grup ödevinin tamamlanması için diğer öğrencilerle birlikte bireysel sorumluluk alma ve işbirliği içinde çalışma.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri -Dersler ve Tartışma Oturumları
90 dak. haftalık ders sayısı
90 dak. haftalık sınıf içi tartışma ve grup çalışması
Eşzamansız tartışmalar ve görevler
-Okuma ve Yazma Oturumları
Hem bireysel olarak hem de bir dereceye kadar gruplar halinde tamamlanan eşzamanlı ve eşzamansız okuma ve yazma görevleri
6 yazma/konuşma ödevinin hazırlanması ve uygulanması: 1. İki-üç paragraf (4): özet ve cevaplar. 3. Deneme Özeti 4. Deneme (1) 5. Grup sunumu (1)


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Müfredata giriş ve ders hedefleri Akademik yazma ve aktif okumaya giriş
2 Küçük Gezegen İçin Diyet , bir devrim başlatan kitap . Pdf olarak sağlanan, kitaptan seçilmiş okumalar
3 Bir devrimi başlatan kitap Küçük Gezegen İçin Diyet hakkında daha fazla bilgi Pdf olarak sağlanan, kitaplardan seçilmiş okumalar; İlk Özet ve Yanıt
4 Küçük Bir Gezegen İçin Diyet ile ilgili diğer araştırmalar ; Sessiz Bahar (R. Carson, 1962), Nüfus Bombası (P. Ehrlich, 1968) Pdf olarak sağlanan, kitaptan seçilmiş okumalar
5 Küçük Bir Gezegen İçin Diyet ile ilgili diğer araştırmalar ; Sessiz Bahar (R. Carson, 1962), Nüfus Bombası (P. Ehrlich, 1968) Pdf olarak sağlanan, kitaptan seçilmiş okumalar
6 Küçük Bir Gezegen İçin Diyet ile ilgili diğer araştırmalar ; Sessiz Bahar (R. Carson, 1962), Nüfus Bombası (P. Ehrlich, 1968) Pdf olarak sağlanan, kitaptan seçilmiş okumalar; İkinci Özet ve Yanıt
7 Küçük Gezegen Enstitüsü ve sonraki faaliyetler Pdf olarak sağlanan web sitesi ve ilgili faaliyetlerden seçilmiş okumalar
8 Küçük Gezegen Enstitüsü ve sonraki faaliyetler Pdf olarak sağlanan web sitesi ve ilgili faaliyetlerden seçilmiş okumalar; Üçüncü Özet ve Yanıt
9 İkilem içine Çağdaş Araştırma; An Inconvenient Truth (A. Gore, 2006, belgesel), The Omnivore's Dilemma (M. Pollan, 2006) Pdf olarak sağlanan kitaplardan seçilmiş okumalar
10 İkilem içine Çağdaş Araştırma; An Inconvenient Truth (A. Gore, 2006, belgesel), The Omnivore's Dilemma (M. Pollan, 2006), Pdf olarak sağlanan kitaplardan seçilmiş okumalar; Dördüncü Özet ve Yanıt
11 İkilem içine Çağdaş Araştırma; ek kaynaklar Pdf olarak sağlanan, kitaptan seçilmiş okumalar
12 Deneme taslağı ve araştırma Konuyla ilgili seçilmiş okumalar
13 Grup sunumları --
14 Bireysel final makalesinin sunulması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Her hafta dersin içeriğini tamamlayan okumalar yapılacaktır. Öğrencilerin bir öğretim üyesi gözetiminde bölümlerini seçip okuyacakları tam uzunlukta kitaplardan oluşan bir kitap listesi olacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

Tartışma oturumlarını tamamlayan filmler/videolar ve popüler gazete/dergi makaleleri olacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 20
Ödev 6 80
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama140.57
Ödev6742
Diğer Uygulamalara Hazırlık120.89.6
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12224
Toplam İş Yükü (saat):124.6


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1 2 1   2  
OC2   1      
OC3     2    
OC4   1      
OC5         1