Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İklim Krizi Siyaseti: Hayvanlığı, Yoksulluğu ve Dirençliliği Yönetmek | KHAS 1214 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | MİNE YILDIRIM |
Dersi Veren(ler): | MİNE YILDIRIM |
Dersin Amacı: | Dersin sonunda öğrenciler (1) küresel iklim krizinin meydana çıkardığı sorunlara karşı aşinalık kazanacak; (2) iklim krizi siyaseti, iklim adaleti ve dayanıklılık siyasetinin farklı veçhelerini değerlendirebilecek; (3) konuya ilişkin ana temalarda kısa yazılar yazabilme becerisi kazanacak; ve (4) argümanları açık ve net biçimde ifade edebilecekler. Öğrenme sürecinde, öğrenciler (5) hem üç ya da dört öğrenciden oluşan gruplar halinde çalışarak ortak proje geliştirmeyi, hem de literatür taraması ve seçtikleri konularda final araştırma ödevi hazırlayarak bireysel sorumluluk almayı öğrenecekler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, küresel iklim krizi, tüm dünyadaki hem insan hem insandışı canlılar arasındaki kırılgan grupların idaresi arasındaki ilişkiyi irdeliyor. Öğrencileri iklim krizinin insan faaliyeti kaynaklı nedenlerine, insan ve hayvan dünyası için sonuçları üzerine düşünmeye sevk etmeyi amaçlıyor. İklim krizinin siyasi analizi ile hızla büyümekte olan hayvan çalışmaları alanını bir araya getiren dersin sonunda, öğrenciler: iklim değişikliğine ilişkin temel argümanları analiz edip tartışabilecek; iklim değişikliğinin hızla büyüyen kent yoksulu nüfuslar ve hayvan popülasyonları için hayati sonuçlarını eleştirel biçimde tartışabilecek. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğretme: Ders anlatımı ve tartışma oturumu, haftada 3 saat Öğrenme: Her dersten önce teslim edilecek asenkron eleştirel inceleme yazıları; bireysel araştırma ve grup ödevleri, final araştırması sözlü sunumu |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sera Gazları: Etkiler ve Sonuçlar | Yok |
2 | “Yeni Kömür: İnekler”: Et Endüstrisi ve Gezegene Ölümcül Etkileri | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
3 | İklim Krizini Nasıl Yaşıyoruz: Aşırı Hava Olayları, Bildiğimiz Anlamda Dünyanın Sonu | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
4 | Bilim ile Siyaset Arasında İklim Krizi | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
5 | İklim Aciliyeti ve Dayanıklılık Siyaseti | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
6 | Etki Azaltım ve Uyum | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
7 | Uyumun Ötesinde: Dayanıklılık, Kayıp ve Zarar | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
8 | Biyoçeşitlilik Kaybı, Zoonoz Hastalıklar ve Pandemi | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
9 | İklim Müzakerelerinde İnsan Hakları, Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
10 | İklim Afetlerini ve İklim Kırılganlığını Yönetmek | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
11 | Gelecek: Adil ve Yeşil Dönüşüm | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
12 | Ramazan Bayramı, Ders Yok | Yok |
13 | Gelecek: Adil ve Yeşil Dönüşüm | İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak |
14 | Final Projesi Sunumları | Final Projesi Sunumları |
Öğrenciler, ilgili haftanın makalelerini okuyacak ve verilen görsel malzemeleri (belgesel ve filmler) izleyerek derse gelecekler. Ayrıca, ilgili öğrencilerin üzerinde çalışabileceği pek çok farklı kaynak da sunulacaktır. |
Öğrencilere, ilgili haftanın ya da ilgi duydukları bir tema ile ilgili vizyonları geliştirmeleri amacıyla filmler, belgeseller ve podcastler önerilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 40 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 15 |
Total: | 27 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 5 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 |