DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İklim Krizi Siyaseti: Hayvanlığı, Yoksulluğu ve Dirençliliği Yönetmek KHAS 1214 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: MİNE YILDIRIM
Dersi Veren(ler): MİNE YILDIRIM
Dersin Amacı: Dersin sonunda öğrenciler (1) küresel iklim krizinin meydana çıkardığı sorunlara karşı aşinalık kazanacak; (2) iklim krizi siyaseti, iklim adaleti ve dayanıklılık siyasetinin farklı veçhelerini değerlendirebilecek; (3) konuya ilişkin ana temalarda kısa yazılar yazabilme becerisi kazanacak; ve (4) argümanları açık ve net biçimde ifade edebilecekler. Öğrenme sürecinde, öğrenciler (5) hem üç ya da dört öğrenciden oluşan gruplar halinde çalışarak ortak proje geliştirmeyi, hem de literatür taraması ve seçtikleri konularda final araştırma ödevi hazırlayarak bireysel sorumluluk almayı öğrenecekler.
Dersin İçeriği: Bu ders, küresel iklim krizi, tüm dünyadaki hem insan hem insandışı canlılar arasındaki kırılgan grupların idaresi arasındaki ilişkiyi irdeliyor. Öğrencileri iklim krizinin insan faaliyeti kaynaklı nedenlerine, insan ve hayvan dünyası için sonuçları üzerine düşünmeye sevk etmeyi amaçlıyor. İklim krizinin siyasi analizi ile hızla büyümekte olan hayvan çalışmaları alanını bir araya getiren dersin sonunda, öğrenciler: iklim değişikliğine ilişkin temel argümanları analiz edip tartışabilecek; iklim değişikliğinin hızla büyüyen kent yoksulu nüfuslar ve hayvan popülasyonları için hayati sonuçlarını eleştirel biçimde tartışabilecek.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- küresel iklim krizinin ortaya çıkardığı sorunlara ilişkin aşinalık kazanacak;
  • 2- iklim krizine ve iklim adaleti siyasetine dair ana argümanları analiz etme ve tartışabilecek;
  • 3- iklim krizinin hızla büyüyen kent yoksulu nüfuslar ve hayvan popülasyonları için hayati sonuçlarını eleştirel biçimde tartışabilecek;
  • 4- iklim krizinin idaresini; etki azaltım ve uyum tedbirlerini, insan ve hayvan topluluklarının maruz kaldığı kayıp ve hasarlar ışığında değerlendirebilecekler.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme: Ders anlatımı ve tartışma oturumu, haftada 3 saat
Öğrenme: Her dersten önce teslim edilecek asenkron eleştirel inceleme yazıları; bireysel araştırma ve grup ödevleri, final araştırması sözlü sunumu


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Sera Gazları: Etkiler ve Sonuçlar Yok
2 “Yeni Kömür: İnekler”: Et Endüstrisi ve Gezegene Ölümcül Etkileri İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
3 İklim Krizini Nasıl Yaşıyoruz: Aşırı Hava Olayları, Bildiğimiz Anlamda Dünyanın Sonu İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
4 Bilim ile Siyaset Arasında İklim Krizi İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
5 İklim Aciliyeti ve Dayanıklılık Siyaseti İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
6 Etki Azaltım ve Uyum İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
7 Uyumun Ötesinde: Dayanıklılık, Kayıp ve Zarar İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
8 Biyoçeşitlilik Kaybı, Zoonoz Hastalıklar ve Pandemi İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
9 İklim Müzakerelerinde İnsan Hakları, Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
10 İklim Afetlerini ve İklim Kırılganlığını Yönetmek İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
11 Gelecek: Adil ve Yeşil Dönüşüm İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
12 Ramazan Bayramı, Ders Yok Yok
13 Gelecek: Adil ve Yeşil Dönüşüm İlgili okumayı yapmak,verilen videoyu izlemek, haftanın okumaları ve video ödevleri üzerine eleştirel inceleme yazmak
14 Final Projesi Sunumları Final Projesi Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğrenciler, ilgili haftanın makalelerini okuyacak ve verilen görsel malzemeleri (belgesel ve filmler) izleyerek derse gelecekler. Ayrıca, ilgili öğrencilerin üzerinde çalışabileceği pek çok farklı kaynak da sunulacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

Öğrencilere, ilgili haftanın ya da ilgi duydukları bir tema ile ilgili vizyonları geliştirmeleri amacıyla filmler, belgeseller ve podcastler önerilecektir.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 15 15
Ödev 1 40
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 10 30
Final Sınavı 1 15
Total: 27 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati15345
Ödev133
Diğer Uygulamalara Hazırlık10110
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12560
Final Sınavı177
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4