Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersi Veren(ler): |
MÜGE ÖZBEK |
Dersin Amacı: |
Dönem boyunca türler ve disiplinler arası metinler okuyup tartışacağız; insan algısı ve kentsel deneyim üzerine heyecan verici tartışmalarda bize rehberlik edecek konukları ağırlayacak; ve İstanbul'daki bazı mahallelere ve sitelere 'anlamlı yürüyüşler' yapın. Bu etkinlikler sayesinde kendimizi İstanbul'un manzaralarına, kokularına, seslerine, tatlarına, dokunuşlarına tam anlamıyla açmaya ve yaşadığımız şehri daha çok duyularımızla öğrenmeye çalışacağız. Ayrıca duyuların geçmişi hatırlama ve İstanbul'un geleceğini hayal etme şeklimizi nasıl etkilediğini düşüneceğiz. |
Dersin İçeriği: |
Derste duyusal deneyim ile kentsel deneyim arasındaki ilişki üzerinden çevresel yıkım, tüketim, kentsel yönetişim, kimlik, zamansallık, hareketlilik ve insan ve insan olmayan ilişkisi gibi bir dizi konuyu tartışacağız. Ders kent ve duyular üzerine akademik metinlerin yanısıra edebi metinler, gezi yazıları, görsel sanatlar ve mimari üzerine metinler ve yemek tarifi kitapları gibi farklı tür ve disiplinlerden okumalar içermektedir. Dönem boyunca İstanbul’un bazı mahalle ve mekanlarına geziler yapacağız. Ayrıca öğrencilerin İstanbul’u bir laboratuvar olarak düşünüp duyularımız ile kimlik, farklılık, yakınlık ve duygulanım kavramları arasındaki ilişkiyi inceledikleri bir araştırma projesi tasarlamaları ve yürütmeleri beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrencileri duyusal deneyim ve kentsel yaşamdaki yeri ile ilgili sosyal tarih, kültürel tarih, kültürel çalışmalar ve antropoloji alanlarındaki akademik tartışmalarla tanıştırmak.
- 2- Öğrencilerin İstanbul’u yeni ve ilgi çekici şekillerde duyumsamalarına vesile olmak.
- 3- Öğrencilerin kendi deneyimlerinden yola çıktıkları neden çeşitli şehrin manzara, koku, ses tat ve dokularını güzel/çirkin, hoş/nahoş, çekici/itici olarak duyumsadığımıza dair tartışmalar yürütmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Ders oturumu,tartışma oturumu ve alan gezileri – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse hoş geldiniz. |
Yok |
2 |
Duyular ve şehirler hakkında düşünmeye nasıl başlanır? |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
3 |
Kentsel akustik mekan |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
4 |
19. yüzyıl İstanbul’unu dinlemek |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
5 |
Şehirde yürümek ve hissetmek |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
6 |
Dokunsal şehir |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
7 |
Kentin kokusu |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
8 |
Yemek, duyular ve şehir |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
9 |
Duyusal deneyim anlatıları |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
10 |
Sınıflar arası karşılaşmalar |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
11 |
Pazarın manzaraları, sesleri ve lezzetleri |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
12 |
Dans Beden Affect |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
13 |
Duyular ve direniş |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
14 |
Final projeleri hakkında beş dakikalık sunumlar ve tartışma |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, verilen işleri tamamlamak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.