Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
NURSELİ YEŞİM SÜNBÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
NURSELİ YEŞİM SÜNBÜLOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amaçları (1) toplumsal cinsiyet ve yaşam seyri arasındaki ilişkiye dair temel kavramları ve tartışmaları tanıtmak, (2) cinsiyete dayalı deneyimler, normlar ve temsiller hakkında bilgi ve farkındalığı artırmak ve (3) yaşam seyrini, doğumdan ölüme kadar insan hayatını eleştirel bir şekilde anlamayı sağlayacak analitik bir çerçeve olarak sunmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders toplumsal cinsiyet, yaşam seyri ve bu ikisi arasındaki ilişkiye dair bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında yaşam seyrinin farklı aşamalarında, deneyimlerin ve temsillerin cinsiyete göre nasıl değiştiği incelenecektir. Öncelikle, bireylerin yaşamları boyunca meydana gelen başlıca olaylar ve olgular olarak tanımlayabileceğimiz yaşam seyri kavramına odaklanılacaktır. Toplumsal cinsiyet ve cinsiyet kimliği teorilerinin bu karmaşık süreçleri anlamak için ne şekilde önemli araçlar sağlayabileceği tartışılacaktır. Derste daha sonra farklı cinsiyet gruplarının kültürel, demografik, ekonomik ve politik tabakalaşmaların yanı sıra biyolojik ve psikolojik süreçlerden nasıl etkilendiğini ele alan bir dizi somut alan incelenecektir. Çocukluk ve eğitim, beden deneyimleri, spor, üreme, ücretli emek, yaşlanma ve ölüm dahil olmak üzere çeşitli alanlarda yaşam seyri boyunca toplumsal cinsiyete dayalı deneyimlerin nasıl şekillendiği ve temsil edildiği ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Toplumsal cinsiyet ve yaşam seyri arasındaki ilişkiye dair temel kavramlar ve tartışmalarla ilgili farkındalık sahibi olacaklar,
- 2- Cinsiyete dayalı deneyimler, normlar ve temsiller hakkında bilgi ve farkındalıklarını artırmış olacaklar,
- 3- Yaşam seyrini, doğumdan ölüme kadar insan hayatını eleştirel bir şekilde anlamayı sağlayacak analitik bir çerçeve olarak kavrayacaklar,
- 4- Formüle ettikleri bir araştırma sorusuna odaklanarak seçtikleri konu hakkında bir grup sunumu hazırlayacaklar,
- 5- Net bir şekilde formüle edilmiş bir argümanı olan ve eleştirel düşünme becerilerini sergileyen akademik bir yazı üretecekleridir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Ders oturumu ve sınıf tartışması oturumu - 3 saat / hafta Öğrenme: Grup sunumuna ek olarak, bireysel ve grup halinde tamamlanacak senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: toplumsal cinsiyet teorileri |
Yok |
2 |
Çocukluk ve eğitim |
İlgili okumaları yapmak ve görsel materyali izlemek |
3 |
Beden ve ergenlik |
İlgili okumaları yapmak ve görsel materyali izlemek |
4 |
Üreme ve ebeveynlik |
İlgili okumaları yapmak ve görsel materyali izlemek |
5 |
Aile, bakım ve politikaları |
İlgili okumaları yapmak ve görsel materyali izlemek |
6 |
Ev içi alan, ev içi emek ve hoşnutsuzlukları |
İlgili okumaları yapmak ve görsel materyali izlemek |
7 |
Toplumsal cinsiyet ve ücretli çalışma |
İlgili okumaları yapmak ve görsel materyali izlemek |
8 |
Sakatlığın cinsiyetli deneyimleri |
İlgili okumaları yapmak ve görsel materyali izlemek |
9 |
Ders yok |
|
10 |
Toplumsal cinsiyet ve ceza adaleti |
İlgili okumaları yapmak ve görsel materyali izlemek |
11 |
Toplumsal cinsiyet, sağlık ve yaşlanma |
İlgili okumaları yapmak ve görsel materyali izlemek |
12 |
Toplumsal cinsiyet, ölüm ve ölmek |
İlgili okumaları yapmak ve görsel materyali izlemek |
13 |
Grup sunumu |
Grup sunumunu yapmak |
14 |
Grup sunumu |
Grup sunumunu yapmak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.