DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ortaçağ Seyahati – Barbarlarla Yüzleşme KHAS 1316 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Ortak Dersler Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: DAN GOLDENBERG
Dersi Veren(ler): DAN GOLDENBERG
Dersin Amacı: Bu ders, 4. yüzyıldan 13. yüzyıla kadar Avrupa'nın 'öteki' ile karşılaşmalarını tartışacaktır. Bu uzun dönem boyunca Latin Avrupa, Gotlar, Hunlar, İskandinavlar, İrlandalılar, Moğollar ve diğerleri gibi birçok halkla karşılaştı ve bu halklar 'Barbarlar' olarak kategorize edildi. Ancak, terimin kendisi anlamını değiştirdi ve Avrupalılar diğer insanları tanımlama yöntemlerini geliştirdiler. Avrupalıların diğer halklarla karşılaşmalarının tarihsel tartışmalarına ek olarak, bu ders Roma İmparatorluğu'nun çöküşü üzerindeki tartışma, Orta Çağ'da antropoloji ve etnografyanın gelişimi, ırkçılığın ortaya çıkışı ve Avrupa'nın coğrafi dünya imajının gelişimi gibi diğer tarihsel konuları da ele alacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, antik çağ ve orta çağın uzun dönemini kapsayacak ve Latin Avrupa'nın Pers İmparatorluğu, Kartaca, Almanlar, Gotlar, Hunlar, Vikingler, Müslümanlar, İrlandalılar ve Moğol İmparatorluğu gibi 'Barbar' halklar ve medeniyetlerle karşılaşmalarını sunacaktır. Ayrıca, bu ders Roma İmparatorluğu'nun çöküşü üzerindeki tartışma, Avrupa'nın Hristiyanlaşması, orta çağda antropolojik düşünce ve etnografi, canavar ırklar ve ırkçılığın kökenleri gibi bazı tematik konuları da tartışacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Antik ve ortaçağ seyahat tarihine ilişkin ana konuları daha derinlemesine anlamaları.
  • 2- Tarihçiler ve diğer akademisyenler arasındaki tarihsel ve tarih yazımı ile ilgili ana tartışmaların farkında olmaları.
  • 3- Birincil ve ikincil kaynakları ayırt etmeleri ve analiz etmeleri.
  • 4- Antik ve ortaçağ seyahati ile ilgili yazılı çalışmalarda hem bireysel hem de grup olarak çalışmaları.
  • 5- Grup çalışması yapmaları ve dersin final projesine (sunum, podcast vb.) katkıda bulunmaları.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler ve Tartışma Oturumları - Haftada 45 dakikalık ders - Haftada 45-60 dakikalık tartışma (okuma ödevleri ve derslere dayalı olarak) - Eşzamanlı olmayan tartışma forumları ve görevler Okuma ve Yazma Oturumu


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş – “Barbarlar” kimlerdir?
2 Antik Yunan – Yunanlılar Perslilere karşı
3 Birincil kaynakları analiz etme
4 Roma İmparatorluğu
5 Barbar İstilası (Hunlar dahil)
6 Barbarlardan Hristiyanlara
7 “Vikingler” kimlerdi?
8 Haçlı seferleri
9 Hristiyanlar barbar olabilir mi?
10 Dünyanın orta çağ görüntüsü
11 Moğol İmparatorluğu
12 Marco Polo Çin’e gitti mi?
13 İkincil kaynakları analiz etme
14 Grup sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Zorunlu Okumalar
1. Terry Jones & Alan Ereira. Terry Jones’ Barbarians. BBC Books (London, 2006)
2. Robert Browning, “Greeks and Other: from Antiquity to the Renaissance”. in: Thomas Harrison (ed.). Greeks and Barbarians (Edinburgh, 2002). 257-276.
3. Eric S. Gruen. Rethinking the Other in Antiquity (Princeton, 2011). Chap. 2. Persia in Greek Perception: Xenophon and Alexander.53-75.
4. Josiah Osgood, “The Rise of Empire in the West (264-50 B.C.) in: Harriet I. Flower (ed.). The Cambridge Companion to The Roman Republic 2nd edition (Cambridge, 2014). 303-322.
5. Peter Heather. “Chap. 10 – The Fall Rome”. In: Idem. The Fall of the Roman Empire, a new history of Rome and the Barbarians. MacMillan (New York, 2005).
6. Robert Bartlett. “Dogs and Dog-heads: The Inhabitants of the World”. In: idem. The Natural and the Supernatural in the Middle Ages. Cambridge University Press (Cambridge, 2008). pp. 71-110.
7. P. H. Sawyer. The age of the Vikings (London, 1962). Chap. 6 The Raids. 117-144.
8. Magaret Jubb. “The Crusader’s Perceptions of their Opponents”, in: Helen J. Nicholson (ed.). Palgrave Advances in the Crusades (London, 2005). 225-244.
9. Robert Bartlett. Gerald of Wales, A Voice of the Middle Ages. Tempus (stroud, Gloucestershire, 2006). pp. 87-104; 129-146.
10. Peter Jackson (Trans.). Friar William of Rubruck, his journey to the court of the Great Khan Möngke 1253-1255. The Hakluyt Society (London, 1990).
11. Frances Wood. Did Marco Polo go to China? Westview Press (Boulder, Colorado, 1996).

Önerilen Okumalar
1. Wilfried Nippel, “The Construction of the Other”. in: Thomas Harrison (ed.). Greeks and Barbarians (Edinburgh, 2002). 278-310
2. David Willis McCullough (ed.). Chronicles of the Barbarians (New York, 1998).
Bryan Ward Perkins. “Part One – The Fall of Rome”. In: Idem. The Fall of Rome, the end of civilization. Oxford University Press (Oxford, 2005). pp. 13-62.
3. Rebecca F. Kennedy, C. Sydnor Roy & Max L. Goldman (trans.). Race and Ethnicity in the Classical World, an anthology of primary sources in translation (Indianapolis, 2013).
4. Erik Jensen. Barbarians in the Greek and Roman World (Indianapolis, 2018). Chap. 8. An Empire of Barbarians. 147-166.
5. Timothy Reuter. “Plunder and tribute in the Carolingian Empire”. Transaction of the Royal Historical Society 35 (1985). 75-94.
6. Simon Coupland. “The Vikings on the Continent in Myth and History”. History 88 (2003). 186-203.
7. Yuval Noah Harari. “Eyewitnessing in Accounts of the First Crusade: the Gesta Francorum and Other Contemporary Narratives”. Crusades 3(2004). 77-99.
8. Susan Edington, “The First Crusade: reviewing the evidence”, in: Jonathan Phillips (ed.). The First Crusade Origins and Impact (Manchester, 1997). 55-77.
9. Igor de Rachewiltz. “Marco Polo Went to China”. Zentralasiatische Studien 27 (1997). pp. 34-92.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Ödev 1 25
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 10 30
Final Sınavı 1 30
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev166
Diğer Uygulamalara Hazırlık10110
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12560
Final Sınavı177
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1 2        
OC2   2      
OC3     2    
OC4 1        
OC5         2