Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Doğu Durgun |
Dersi Veren(ler): |
Doğu Durgun |
Dersin Amacı: |
Ders öğrencilere günümüz Türkiye’sindeki hafıza, mekân ve kimlik ile ilgili akademik ve güncel tartışmaları sunacaktır. Dersler farklı zaman ve coğrafyaları içeren vakalar üzerinden, belirli kavram ve temaları ele alınacaktır. Her derste aynı sorular sorulmaktadır: Farklı grup ve toplulukların geçmişle olan ilişkileri kimlik, talep ve söylemlerini nasıl şekillendirir? Hafıza mekanları kimliklerin inşasında nasıl rol oynar? Geçmiş anlatıları nasıl dönüştürülür ve müzakere edilir? Kişi ve grupların faillikleri bu süreçte ne derece etkilidir? Ders öğrencilerin modern Türkiye tarihine eleştirel ve analitik yaklaşmaları, farklı perspektifleri öğrenmeleri ve güncel tartışmalarda kendi seslerini keşfetmeleri için analitik ve eleştirel bir yaklaşım geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
Hafıza günümüz Türkiye’sinde kimlik ve farklılık ile ilgili tartışmalarda merkezi bir rol oynamaktadır. Bireyler, gruplar ve topluluklar tarihsel olayları, süreçleri, figürleri ve mekanları farklı şekillerde hatırlamakta, geçmiş ile ilgili anlatıları dönüştürmekte ve bugünü ve geleceği şekillendirmektedir. Ders hafızanın ulusal, dini, etnik, sınıfsal kimlikler ve cinsiyet ile ilgili sosyal, kültürel ve politik konuları nasıl şekillendirdiğini, hafıza mekanlarına odaklanarak inceleyecektir. Anıtlar, müzeler ve miras mekanları üzerinden hafıza, mekân ve kimlik üzerine ortaya çıkan farklılaşmalar ele alınacaktır. Ders günümüz Türkiye’sinde ulusal kimlik ve aidiyetlik üzerine yapılan tartışmaları anlamak için analitik ve eleştirel bir yaklaşım geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Hafıza mekanlarının sosyal, politik ve kültürel kimlikleri nasıl inşa ettiğini ve bu kimliklerin hak ve adalet taleplerini nasıl ortaya koyduğunu anlaması.
- 2- Farklı gruplar arası ulusal kimlik ve aidiyetlik üzerine yapılan anlaşmazlıkları ve müzakereleri anlaması.
- 3- Kolektif hafızanın seçici, sosyal olarak inşa edilen ve ihtilaflı bir kavram olduğunu anlaması.
- 4- Modern Türkiye’nin inşasında farklı grup ve toplulukların rolünün farkına varması.
- 5- Akademik metinleri okumayı, akademik tartışmalar ve sunumlar hazırlamayı ve yapmayı, grup çalışmasını öğrenmesi.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Dersler ve Tartışma Oturumları • Her hafta 30 dakika ders anlatımı • Her hafta 100 dakika tartışma • Her hafta 30 dakika sınıf içi aktivite |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.