Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
TUĞRUL ÖZKARACALAR |
Dersi Veren(ler): |
AHMET ERGENÇ, TUĞRUL ÖZKARACALAR |
Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, İstanbul'daki gayrimüslim azınlıkların yaşamlarına genel bir bakış yöneltmek ve özellikle onların İstanbul kültürü içindeki yeri hakkında düşünmektir. Ayrıca bu toplulukların tarih boyunca karşılaştığı sorunlar hakkında farkındalık yaratmak da bu dersin amaçları arasındadır. Gayrimüslim azınlıkları toplumumuzda daha görünür kılmak için gelenek, görenek ve yaşam tarzları genel hatlarıyla tanıtılacaktır. Buradaki nihai hedef, tarih ve kültür açısından dünyanın en zengin şehirlerinden biri olan İstanbul'da 'birlikte yaşama kültürünü' güçlendirmektir. |
Dersin İçeriği: |
İstanbul'da yüzlerce yıldır yaşayan Ermeniler, Rumlar, Yahudiler, Levantenler ve diğer gayrimüslim azınlıklar, İstanbul'un kültürünü çeşitli şekillerde etkilemiştir. O kadar ki, bugün 'İstanbul Kültürü' dediğimiz birçok unsurun temelinde, gayrimüslim azınlıkların bu etkisinin olduğunun bazen farkında bile değiliz. Bu ders gayrimüslim azınlıkları sadece kültürel katkıları açısından değil, günümüz İstanbul'undaki yaşamları açısından da incelemektedir. Dönem boyunca bu toplulukların gelenekleri, toplumsal varlıkları ve karşılaştıkları sorunlar tartışılacaktır. Dersimiz aynı zamanda 'birlikte yaşama kültürü'ne de odaklanacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İstanbul’daki gayrimüslim azınlıkların yaşamlarına, kültürlerine ve tarihçelerine dair aşinalık edinmek
- 2- Dersin ana konusunun birlikte yaşama kültürüyle olan bağı hakkında farkındalık kazanmak
- 3- Belirli bir konu üzerine kısa pasajlar yazma becerisi göstermek
- 4- Argümanlarını kısa ve net biçimde ortaya koyabilmek
- 5- Hem bireysel sorumluluk alarak hem de sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak grup çalışmalarını tamamlamak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse genel giriş ve tanışma |
|
2 |
‘Azınlık’ kavramı nedir? |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
3 |
Rumlar I |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
4 |
Rumlar II |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
5 |
Rumlar III |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
6 |
Museviler I |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
7 |
Museviler II |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
8 |
Museviler III |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
9 |
Ermeniler I |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
10 |
Ermeniler II |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
11 |
Ermeniler III |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
12 |
Süryaniler ve diğer cemaatler |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
13 |
Birlikte yaşama kültürü ve kozmopolitanlık üzerine |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak |
14 |
Son ödev sunumları |
Son ödev konusu üzerine sunuma hazırlanmak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.