DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Akademik İngilizce Kimsenin Ana Dili Değildir: Akademik Yazma ve Konuş KHAS 1504 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: DAVİD REED ALBACHTEN
Dersi Veren(ler): DAVİD REED ALBACHTEN
Dersin Amacı: KHAS 1504:


1) Bu görevlere ve araştırma projesinin amacına ilişkin hem retorik çerçeve hem de gramer kalıplarına odaklanarak öğrencileri araştırma prospektüsü ve akademik yazma süreciyle tanıştırır.

2) Düzenli olarak meydana gelen retorik görevlerde ve araştırma yazmayla ilgili kalıplarda eğitim verir. Bu kurs aşağıdakileri içerir ancak bunlarla sınırlı değildir: belirli akademik disiplinlerin biçim ve biçim gelenekleri üzerinde yoğunlaşan literatür incelemeleri ve/veya açıklamalı bibliyografyalar üretmek; sözlü ve sözsüz materyalleri sentezlemek ve ilişkilendirmek; araştırma verilerini analiz etmek ve sonuçlar çıkarmak.

3) Kendi kendine düzenleme ve düzeltme okuma becerilerinin geliştirilmesi için eğitim verir.

4) Belgelerin hazırlanması aşamasında bireyselleştirilmiş yardım sağlar.

5) Dersin sonunda öğrencilerin aşağıdakileri anlama ve yapabilme yeteneklerini göstermelerini sağlar:


-Aşağıdaki türlerde tutarlı ve uyumlu akademik makaleler üretme. . . Genele özel, problem-süreç çözümü, veri yorumu, özet, eleştiri ve incelemeler, argümanlar ve araştırma. . . (Ana fikirleri geliştirerek ve tam akıl yürütme ve/veya örnekleme sağlayan destekleyici ayrıntıları kullanarak ve hedef kitle, amaç, organizasyon, stil, akış ve kaydı dikkate alarak eldeki soruyu tam olarak ele alan 700+ kelimeye kadar)

-Akademik makaleler yazarken gelişmiş noktalama kurallarına uyma.

-Ana fikirleri çıkararak metinleri özetleme.

–Görsel verilerin ana özelliklerini seçip özetleyerek görsel verileri/girdileri yazılı olarak tanımlayın/cevap verme.

-Akademik kaynakları kullanarak metinleri etkili bir şekilde yorumlama.

-İçerik ve stilde APA alıntı ve biçimlendirme yönergelerini izleyerek etkili bir şekilde yazma ( http://www.apastyle.org/styletips.html )

-İntihalden nasıl ve neden kaçınılması gerektiğini anlama.

- Mektuplar ve e-postalar ile sözlü sunumlar ve savunma gibi diğer akademik iletişim biçimlerini kulanma.
Dersin İçeriği: KHAS 1504 , öğrencilere kendi alanlarının yönergelerini/uygulamalarını izleyerek akademik bir makale yazma sürecinde rehberlik eder. Ders konuları şunları içerir: fikir organizasyonu ve gelişimi, metinlerin yapısı ve organizasyonu, dinleyiciler, iddialar, özetler, eleştiriler, argümantasyon, kelime seçimi, dilbilgisi ve kendi yazılarını gözden geçirme. İntihal ve APA belgeleri ve kaynakların alıntılanması da kapsanmaktadır. Bireyselleştirilmiş dikkat, kursun ayrılmaz bir parçasıdır. Sözlü sunum becerileri araştırılacaktır. Kurs, öğrencilerin fikir ve düşüncelerini akademik İngilizce ile iletme sorumluluğunu üstlenmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

Lider Öğretmen: David Reed Albachten, İstanbul Şehir Üniversitesi Akademik Yazma Merkezi'nin yedi yıllık kurucusu ve başkanı, lisansüstü yazarlık öğretmeni ve yüksek lisans ve doktora tez danışmanı, yazarlık araştırmacısı ve L2 İngilizce Akademik Yazma konusunda yayınlanmış yazar ve uluslararası konuşmacı.

Merkezi: Haftalık görevler ve grup ve kapsamlı bireysel geri bildirim ve revizyon ile anadili İngilizce olmayan akademik yazı ve sunumlar

Kaynaklar: Yüksek Lisans Öğrencileri için Akademik Yazı, 3. Baskı (JM Swales & CB Feak, 2012) ve Akademik Yazım: Uluslararası öğrenciler için bir el kitabı, (S. Bailey, 2011) // Academic Writing for Graduate Students, 3rd Edition (J.M. Swales & C.B. Feak, 2012) and Academic Writing: A handbook for international students, (S. Bailey, 2011)
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- L2 Akademik İngilizce yazarları ve konuşmacıları olarak bu süreçlerin gerektireceği çaba ve özen başta olmak üzere akademik iletişim, yazma ve konuşmanın belirli adımlarını ve sürecini daha iyi anladığını gösterme.
  • 2- Belirli sorular/görevler hakkında kendi sonuçlarına varmak ve tutarlı yazılı veya sözlü eserler üretmek için birden fazla kaynaktan alınan rakip bakış açılarını ve yöntemleri sentezlemek için bir anlayış ve kapasite gösterme.
  • 3- Akademik sözleşmeleri takip eden ve çağdaş tartışmalara kendi eleştirel ve yaratıcı yanıtlarını içeren yapılandırılmış bir makale veya sunum hazırlayarak yakın okuma ve akademik yazma ve sunum becerileri gösterme.
  • 4- Dünyamızda, bireysel ve kolektif failliğin uygulanmasına açık potansiyelin, özgürlük ve sorumluluğun uygulanması için mevcut olan kapsamın daha büyük bir farkındalığı olduğunu kanıtlama.
  • 5- Grup ve bireysel ödevlerin tamamlanması için diğer öğrencilerle birlikte bireysel sorumluluk alın ve işbirliği içinde çalışma.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler ve Tartışma Oturumları
-Haftada 90 dakika ders
–90 dakika haftalık sınıf içi tartışma ve grup çalışması
-Eşzamansız tartışma forumları ve görevleri

Okuma ve Yazma Oturumları
-Hem bireysel olarak hem de (sınırlı bir şekilde) gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron yazma ve konuşma görevleri
-8 yazma ve 1 konuşma ödevinin hazırlanması ve uygulanması : 2. Kapalı Okuma Soruları 2. Özet ve yanıt. 3. Deneme Özeti 4. Deneme


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Müfredata giriş ve ders hedefleri Akademik yazı ve sunumun tanıtılması
2 L2 İngilizce Akademik Yazma araştırması ve bulguları Pdf olarak sağlanan bulgular üzerine makale
3 Genele özel deneme Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler
4 Problem-süreç çözüm yazısı Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler
5 Veri yorumu makalesi Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler
6 Özet makale Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler
7 Eleştiri ve inceleme yazısı Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler
8 Tartışmacı kompozisyon Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler
9 Araştırma yazısı Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler
10 APA belgeleri Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler
11 İntihal ve Turnitin (iThenticate benzerlik motoru) Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler
12 Topluluk önünde konuşma ve PowerPoint Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler
13 Konuşma ve PowerPoint sunumları Öğrenci sunumları
14 Bireysel final makalesinin sunulması Ders kitaplarında pdf olarak sağlanan ilgili bölümler


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Her hafta dersleri tamamlayan seçilmiş okumalar yapılacaktır. Öğrencilerin takımlar halinde seçip bir eğitmen gözetiminde okuyacakları tam uzunlukta kitaplardan oluşan bir kitap listesi olacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

Tartışma oturumlarını tamamlayan popüler gazete/dergi makaleleri olacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Ödev 10 80
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama10220
Ödev102.727
Diğer Uygulamalara Hazırlık12112
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12224
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5