DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Etkin İletişim KHAS 1506 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: GULNARA KENZHEBULATOVA
Dersi Veren(ler): GULNARA KENZHEBULATOVA
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencilerin akademik ve profesyonel ortamda İngilizce iletişim kurmanın zorluklarını aşmalarına yardımcı olmaktır. Kişilerarası ve kültürlerarası iletişimin temellerini öğretmek, kursun bir diğer ayrılmaz parçasıdır.
Dersin İçeriği: KHAS 1506, öğrencilere iletişim teorisini tanıtmak ve onlara çeşitli bağlamlarda İngilizce olarak etkili bir şekilde iletişim kurmayı öğretmek için tasarlanmıştır. Bu ders boyunca beş sınıf içi grup etkinliği yapılacaktır. Her gruba, o noktaya kadar öğretilen ders materyalini kullanarak sınıfta çözmeleri için bir problem verilecektir. Her grup üyesi, problem çözmeye yönelik hazırlıkları ve grup alıştırmaları bakımından grubunun geri kalanı tarafından değerlendirilecektir.


Her öğrenci kendi seçtiği konu hakkında 5-7 dakikalık bilgilendirici bir konuşma hazırlayacak ve sunacaktır. Bu konuşma dinleyicilere yönelik eğitici olacak şekilde tasarlanmalıdır. Her konuşma, yazarının diğer öğrencilerinden biri tarafından hazırlanan bir eleştiri konusu olacaktır. Sonuç olarak, her öğrenci bir grupta çalışma deneyimlerini özetleyen kısa bir yorumlama yazısı yazacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İletişimin unsurları ve işlemsel doğası hakkında bir anlayış sergilemek;
  • 2- Grup etkinliklerinde, tartışmalarda ve sunumlarda etkili bir şekilde etkileşimde bulunmak;
  • 3- Genel ilgi alanlarına yönelik, bağımsız olarak, kamuya açık konuşma/ sunum geliştirme ve sunma becerisi sergilemek;
  • 4- Edinilen iddialarını desteklemek için iletişim teorisinin temel ilkelerini etkin bir şekilde kullanarak, kendisinin ve sınıf arkadaşlarının çalışmalarını eleştirel olarak değerlendirebilmek;
  • 5- Doğru ve net konuşmak. Dili doğru kullanabilmek kimi durumlarla eşitlik gösterir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler; grup etkinlikleri, tartışmalar ve sunumlar; bireysel sunumlar; sözlü ve yazılı eleştiriler; grup ve bireysel değerlendirmeler.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders İzlencesi, Kurallar, İletişim Çalışmalarına Giriş Ders müfredatının gözden geçirilmesi/ Haftalık okumanın içeriklerine odaklanma
2 İletişim ve Algı Haftalık okumanın içeriklerine odaklanma/Bireysel konuşma için geçici bir konu seçme
3 İletişim Formları. Sözel İletişim. Haftalık okumanın içeriklerine odaklanma/Bireysel konuşma için konuyu tamamlama
4 Sözel Olmayan İletişim Haftalık okumanın içeriklerine odaklanmak/Yerel kültürde kullanılan hareketlerin bir listesini oluşturmak için grup olarak çalışmak/Bireysel konuşma için bilgi toplamak
5 Kültürlerarası İletişim Haftalık okumanın içeriklerine odaklanmak/ Bir göçmen anketini tamamlama/ Konuşma için bilgi toplama
6 Konuşmayı Araştırmak ve Savunmak Haftalık okumanın içeriklerine odaklanmak//Konuşma için geçici bir referans listesi hazırlama
7 Konuşmayı Düzenlemek ve Konuşmanızı Özetlemek Haftalık okumanın içeriklerine odaklanmak/ Konuşma özeti için taslak hazırlanması
8 Bilgilendirici ve İkna Edici Konuşma Haftalık okumanın içeriklerine odaklanmak/ Konuşma taslağının son tarihi
9 Çeşitli Bağlamlarda Topluluk Önünde Konuşma Haftalık okumanın içeriklerine odaklanmak/ Bir öz değerlendirme listesi kullanarak konuşmayı değerlendirme
10 Etkili Dinleme Haftalık okumanın içeriklerine odaklanmak/ Partnerle konuşma alıştırması yapmak
11 Konuşmayı Sunmak Haftalık okumanın içeriklerine odaklanmak/ Konuşma eleştirileri için son tarih
12 Küçük Grup İletişimi
Gruplarda Liderlik, Roller ve Problem Çözme
Haftalık okumanın içeriklerine odaklanmak/ Her grup, son konuşma yarışmasına katılacak en iyi konuşmacıyı belirler
13 Çatışmaya Yönelik Çözüm Haftalık okumanın içeriklerine odaklanmak/ En iyi konuşma yarışmasının düzenlenmesi
14 Grup Değerlendirmeleri Grup üyesi değerlendirmeleri için son tarih


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Her hafta derslerle uyumlu olan seçilmiş okumalar yapılacaktır. Öğrencilerin takımlar halinde seçeceği ve bir eğitmen gözetiminde okuyacakları tam uzunlukta kitaplardan oluşan bir kitap havuzu olacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

Tartışma oturumlarına tamamlayıcı olan filmler, TED Talks kayıtları ve diğer konuşmalar olacaktır. Bunun yanı sıra popüler gazete/dergi makaleleri olacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 20 20
Ödev 4 35
Sunum/Jüri 2 25
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 4 20
Total: 30 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama20120
Ödev43.714.8
Sunum/Jüriye Hazırlık25.110.2
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler15230
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar428
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1 1        
OC2         1
OC3     2    
OC4   1      
OC5     1