Akademik Birim: |
Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Alp Erinç Yeldan |
Dersi Veren(ler): |
Sabri GÖKMEN, Özkan Karabacak, ONURCAN YILMAZ, Alp Erinç Yeldan |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, modüler bir öğretim modeli kullanarak, herhangi bir alt yapıya sahip öğrencilerin kullanılabileceği matematiğin temel kavramlarını ele almaktır.
Öğrenciler, gündelik hayatta yer alan problemlerin çözüm stratejilerini belirleyebilecek ve matematiksel araçlara olan ihtiyacı kavrayabilecektir.
Matematiksel kavramlar deneyler yoluyla keşfedilecek/düşünülecek ve böylece öğrenci matematiğe olan ihtiyacı gözlemleyebilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Ders 5 modül halinde verilecektir. Her hafta 1,5 saat ders ve 1,5 saat uygulama olmak üzere 3 ders saatinden oluşur. Her modül bilgilendirme, teori veya metotların uygulaması, ödev, sunum ve geri bildirim içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Matematiksel modeller oluşturabilme, çözüm stratejilerini anlayabilme ve gerçek hayattaki problemler için farkındalık yaratabilme. Gündelik hayatta yer alan problemleri anlama, tercüme etme ve bu problemleri matematiksel modellere çevirme.
- 2- Günlük problemlerle başa çıkmak için matematiksel kavramların gerekli olduğu gerçeğinin farkına varılması.
- 3- Deney yapabilme, gözlem yapabilme ve bu gözlemlerini sözlü ve yazılı bir rapor halinde sunabilme.
- 4- Disiplinler arası gruplarda yer alan öğrencilerle iş birliği yapabilme, öğrenme stillerine en uygun çalışma alışkanlıklarını kullanılması, bireysel ve ekip sorumluluğu alabilme.
- 5- Grup dinamiklerinin eşit ve demokratik olmasını sağlayarak proje yürütebilme.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
• Kısa sınavlar () ve sınıf içi uygulamalar (derse katılım dahil ), her modülde yer alıp, genel not ortalamasına 1 etki edecektir. • 9. haftada öğrencilere dönem proje ödevi verilecek ve bu proje ödevi genel not ortalamasına T (0 yazılı rapor, video sunumu ve %4 akran değerlendirmesi) etki edecektir. • Tüm modülleri kapsayan ağırlıklı bir final sınavı yapılacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Sayıların tarihi, Sayıların hikayesi, Tarihe geri dönüş, Mayalar, Pisagor, Aristoteles, Harezmi, Algoritma kavramı, İnanışa ters düşen sayılara direniş |
Thinking_Mathematically_Blitzer7thedition.pdf |
2 |
Bilimsel düşünme ve araştırma teknikleri |
Ted.com–What’s the difference between a scientific law and theory? Lumenlearning.com– Science and Scientific Research Lumenlearning.com– Types of Research Studies |
3 |
Bilimsel düşünme ve araştırma teknikleri |
Ted.com–What’s the difference between a scientific law and theory? Lumenlearning.com– Science and Scientific Research Lumenlearning.com– Types of Research Studies |
4 |
İstatistik ve Eleştirel Düşünmeyi Öğretmek |
Mathsisfun.com – Data Graphs Mathsisfun.com – Normal Distribution Isler, O., & Yilmaz, O. (2019) Intuition and deliberation in morality and cooperation: An overview of the literature In J. Liebowitz (Ed.), Developing Informed Intuition for Decision-Making (p. 101-113) Taylor & Francis |
5 |
İstatistik ve Eleştirel Düşünmeyi Öğretmek |
Mathsisfun.com – Data Graphs Mathsisfun.com – Normal Distribution Isler, O., & Yilmaz, O. (2019) Intuition and deliberation in morality and cooperation: An overview of the literature In J. Liebowitz (Ed.), Developing Informed Intuition for Decision-Making (p. 101-113) Taylor & Francis |
6 |
Soyut Düşünme |
Ball,Philip (2009), Nature's Patterns, 3 parts Thompson, D’arcy, On Growth and Form, 1917 Weyl, Hermann (1989) [1952] Symmetry Math to Touch (imaginary.github.io) |
7 |
Matematiksel Modellemeler |
https://www.wolframalpha.com/ https://fractalfoundation.org/resources/fractal-software/ https://n-e-r-v-o-u-s.com/projects/software/ SURFER | IMAGINARY |
8 |
Fonksiyonlar ve fonksiyonlarla ilişkili kavramlar. Tanım ve değer kümeleri. Büyüme ve Bozulma fonksiyonları: Tek değerli fonksiyonların Artması ve Azalması. Değişimin Hızı: Eğim, Limit, türev tanımları |
https://www.geogebra.org/m/zXsRwC96 http://www.shodor.org/interactivate/activities/FunctionMachine/ https://www.youtube.com/watch?v=S0_qX4VJhMQ&t=501s |
9 |
Değişimin Hızı: Eğim, Ortalama Eğim ile Bir noktadaki eğimin farkı. Türevin limit tanımı ve türev alma kuralları, Bazı önemli fonksiyonlar: Lineer Fonksiyonlar |
https://www.geogebra.org/m/zXsRwC96 http://www.shodor.org/interactivate/activities/FunctionMachine/ https://www.youtube.com/watch?v=S0_qX4VJhMQ&t=501s |
10 |
İkinci dereceden fonksiyonlar ve Ekstremum Değerler (minimum ve maksimum değerler), Üstel Fonksiyonlar, Üslü Fonksiyonlar ve Büküm noktaları |
https://www.geogebra.org/m/zXsRwC96 http://www.shodor.org/interactivate/activities/FunctionMachine/ https://www.youtube.com/watch?v=S0_qX4VJhMQ&t=501s |
11 |
Polinomlar, yerel minimum ve maksimum, İkinci dereceden türevler, Eğri tahmininde bulunma |
KhasLearn sisteminde yer alan excel dosyaları |
12 |
Sonlu toplamların limitleri, Riemann İntegrali, Alan Hesabı |
Brilliant.org – Sums and Sigma Notation Brilliant.org – Integral in a Nutshell Brilliant.org – Antiderivatives and Integral |
13 |
Sonlu toplamların limitleri, Riemann İntegrali, Alan Hesabı |
Brilliant.org – Sums and Sigma Notation Brilliant.org – Integral in a Nutshell Brilliant.org – Antiderivatives and Integral |
14 |
İntegral Uygulamaları |
Brilliant.org – Arc Length and Surface Area Brilliant.org – Calculating Volume Brilliant.org – Integration in Physics |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.