Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Estetik | KHAS 1602 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | SENİYE TİLEV |
Dersi Veren(ler): | SENİYE TİLEV |
Dersin Amacı: | Ders sanat beğenisi ve sanat felsefesi kavramlarına genel bir alt yapı edindirmeyi amaçlar. Estetik deneyimin felsefi bağlamda değerlendirilmesine ilişkin temel kavramsal çerçeveyi tanıtır. Bunun yanı sıra estetiğin kültürel, sosyal ve evrensel önemi ve paylaşılabilirliği üzerine düşünmeyi de amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencileri estetetik kuramın anlamı ve temel estetik yaklaşımlarla tanıştırmayı amaçlar. İncelememizde hem tarihsel hem de kuramsal bir bakış açısı takip edeceğiz. Sanat ve sanat felsefesi kavramlarını inceleyerek başlayacağız. Plato’nun sanat üzerine görüşlerini inceledikten sonra temsiliyetçi, formalist ve dışa vurumculuk yaklaşımını benimseyen sanat kuramlarını ele alacağız. Dersin ikinci bölümünde ise (Leo Tolstoy, Collingwood, Hume ve Kant gibi) sanat kuramcıları ve felsefecilerin görüşleri üzerinden sanat beğenisinin sosyal ve kültürel bağlamla olan ilişkisini ve sanatsal üretimin insanın biraradalığı için önemini tartışacağız. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to Syllabus and Course Objectives | Yok |
2 | What is “Aesthetics”? “Origins of Modern Aesthetics” | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
3 | What is art? What is philosophy of art? | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
4 | Plato’s Views on Art | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
5 | Representation in Art | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
6 | Formalism in Art | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
7 | Expressionism in Art | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
8 | Cubism in Art | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
9 | Dadaism & Contemporary Art | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
10 | Art Today / Digital Art / New Media | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
11 | Lev Tolstoi, What is Art? | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
12 | Collingwood, Principles of Art, “Artist &Community” | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
13 | David Hume, Standart of Taste. | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
14 | Immanuel Kant, Critique of the Power of Judgment, “Sensus Communis” | İlgili metinleri okumak ve forum sorusunu cevaplamak |
Öğrenciler her ders haftası için kendilerine verilen makaleleri okuyacaklar. Ayrıca ilgilenen öğrenciler için farklı kaynaklar tavsiye edilecek. |
İlgilenen öğrenciler için filmler ve podcast yayınları da tavsiye edilecek. Güncel sergi duyurularının paylaşıldığı interaktif bir sınıf forumu oluşturulacak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Arazi Çalışması | 1 | 15 |
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 25 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 5 | 20 |
Total: | 22 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 3 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 |