DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yaratıcı Süreç KHAS 1604 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: EYLEM ABALIOĞLU
Dersi Veren(ler): AYLİN YURDACAN, EYLEM ABALIOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, her disiplinden öğrencinin temel yaratıcılık becerilerini uygulamalı olarak kavramasını ve kendi özgün ifade biçimlerini keşfetmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Derste teorik çerçeve ve uygulama bir arada yürütülecektir. Hareket temelli ve beden odaklı doğaçlama çalışmaları, resim, enstalasyon, video ve diğer sanatsal materyallerle çalışma, uygulama kısmını oluştururken; performansın ve yaratmanın felsefesi, antik çağ ritüelleri, Kartezyen dönem ve rasyonalite, beden-zihin ilişkisi gibi ana temalar da teorik çerçeveyi oluşturmaktadır. Nietzsche, Jean-Pierre Vernant, Garcia-Plevin, Rollo May ve Byung Chul-Han bazı referans okumaları arasındadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Fikirlerin yaratıcı biçimde dışavurumunun sağlanması
  • 2- Yaratma eylemi için gerekli olan cesaret ve belirsizlikle başa çıkma yetkinliklerinin geliştirilmesi
  • 3- Sorunların çözümünde multidisipliner bakış açısı kazandırılması
  • 4- Bedensel farkındalık ve kinestetik duyunun geliştirilmesi
  • 5- Doğaçlama yoluyla anda kalma ve odaklanma becerilerinin güçlendirilmesi
  • 6- Beden-mekan ve beden-materyal ilişkisinin derinleştirilmesi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri İlk hafta temel bilgi aktarımı ve üzerine tartışma – 3 saat
Yüz yüze stüdyo çalışmaları – Haftada 3 saat

Ders içeriği, öğrencinin kendi deneyimini yaşamasına olanak sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu sebeple öğrenmedeki kilit rolü, katılım, esneklik ve deneyime açıklık oluşturmaktadır. Dönem sonunda toplu bir değerlendirme yapılmayacak, her öğrencinin süreçteki kendi deneyiminde kat ettiği yol, değerlendirme kıstası olarak alınacaktır. Dersin adına binaen çeşitli, yaratıcı ve özgün yöntemler kullanılacaktır. Öğrenmedeki ana hedef, teorik içeriğin tek taraflı aktarımından ziyade, herkesin kendi üzerinde çalışmasını ve pratik yapmasını sağlayacak metotları uygulamak ve bu metotları sınıfla birlikte şekillendirmektir. Bir diğer yöntem olarak kullanılacak ekip çalışması aracılığıyla da birlikte yaratma pratiğinin kazandırılması hedeflenmektedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Yaratma Eylemi ve Yaratıcılık & Günce Yazım Teknikleri Yok
2 Felsefe ve Yaratmanın Doğası – Teorik Çerçeve Metinleri okumak ve günce yazımı
3 Felsefe ve Yaratmanın Doğası – Teorik Çerçeve Metinleri okumak ve günce yazımı
4 Fikirden Performansa, Yaratıcı Hareket Tasarımı Stüdyo pratiği ve günce yazımı
5 Fikirden Performansa, Yaratıcı Hareket Tasarımı Stüdyo pratiği ve günce yazımı
6 Bilinmeyene Giriş - Doğaçlamanın Önemi ve Bazı Uygulamalar Stüdyo pratiği ve günce yazımı
7 Bilinmeyene Giriş - Doğaçlamanın Önemi ve Bazı Uygulamalar Stüdyo pratiği ve günce yazımı
8 Multidisipliner Çalışmalar – Yaratıcı Yazım, Resim, Enstalasyon ve Materyal Kullanımı Stüdyo pratiği ve günce yazımı
9 Multidisipliner Çalışmalar – Yaratıcı Yazım, Resim, Enstalasyon ve Materyal Kullanımı Stüdyo pratiği ve günce yazımı
10 Yaratıcı Proje Final projesine hazırlık, günce yazımı, ekip arkadaşlarıyla ve eğitmenlerle tartışma ve geribildirim
11 Yaratıcı Proje Final projesine hazırlık, günce yazımı, ekip arkadaşlarıyla ve eğitmenlerle tartışma ve geribildirim
12 Yaratıcı Proje Final projesine hazırlık, günce yazımı, ekip arkadaşlarıyla ve eğitmenlerle tartışma ve geribildirim
13 Yaratıcı Proje Final projesine hazırlık, günce yazımı, ekip arkadaşlarıyla ve eğitmenlerle tartışma ve geribildirim
14 Yaratıcı Proje Sunumu Geribildirim


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğrenciler, ilgili ders haftası için sisteme yüklenen metinleri okuyacak ve videoları izleyecekler. Ayrıca süreci gözlemlemeri adına düzenli günce yazımı beklenecektir.


DİĞER KAYNAKLAR

Video gösterimleri ve diğer yaratıcı materyaller


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 10 10
Proje 1 20
Ödev 10 30
Final Sınavı 1 30
Total: 36 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama10330
Proje11212
Ödev10110
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11111
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6