Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
EYLEM ABALIOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
AYLİN YURDACAN, EYLEM ABALIOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, her disiplinden öğrencinin temel yaratıcılık becerilerini uygulamalı olarak kavramasını ve kendi özgün ifade biçimlerini keşfetmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Derste teorik çerçeve ve uygulama bir arada yürütülecektir. Hareket temelli ve beden odaklı doğaçlama çalışmaları, resim, enstalasyon, video ve diğer sanatsal materyallerle çalışma, uygulama kısmını oluştururken; performansın ve yaratmanın felsefesi, antik çağ ritüelleri, Kartezyen dönem ve rasyonalite, beden-zihin ilişkisi gibi ana temalar da teorik çerçeveyi oluşturmaktadır. Nietzsche, Jean-Pierre Vernant, Garcia-Plevin, Rollo May ve Byung Chul-Han bazı referans okumaları arasındadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Fikirlerin yaratıcı biçimde dışavurumunun sağlanması
- 2- Yaratma eylemi için gerekli olan cesaret ve belirsizlikle başa çıkma yetkinliklerinin geliştirilmesi
- 3- Sorunların çözümünde multidisipliner bakış açısı kazandırılması
- 4- Bedensel farkındalık ve kinestetik duyunun geliştirilmesi
- 5- Doğaçlama yoluyla anda kalma ve odaklanma becerilerinin güçlendirilmesi
- 6- Beden-mekan ve beden-materyal ilişkisinin derinleştirilmesi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
İlk hafta temel bilgi aktarımı ve üzerine tartışma – 3 saat Yüz yüze stüdyo çalışmaları – Haftada 3 saat
Ders içeriği, öğrencinin kendi deneyimini yaşamasına olanak sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu sebeple öğrenmedeki kilit rolü, katılım, esneklik ve deneyime açıklık oluşturmaktadır. Dönem sonunda toplu bir değerlendirme yapılmayacak, her öğrencinin süreçteki kendi deneyiminde kat ettiği yol, değerlendirme kıstası olarak alınacaktır. Dersin adına binaen çeşitli, yaratıcı ve özgün yöntemler kullanılacaktır. Öğrenmedeki ana hedef, teorik içeriğin tek taraflı aktarımından ziyade, herkesin kendi üzerinde çalışmasını ve pratik yapmasını sağlayacak metotları uygulamak ve bu metotları sınıfla birlikte şekillendirmektir. Bir diğer yöntem olarak kullanılacak ekip çalışması aracılığıyla da birlikte yaratma pratiğinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Yaratma Eylemi ve Yaratıcılık & Günce Yazım Teknikleri |
Yok |
2 |
Felsefe ve Yaratmanın Doğası – Teorik Çerçeve |
Metinleri okumak ve günce yazımı |
3 |
Felsefe ve Yaratmanın Doğası – Teorik Çerçeve |
Metinleri okumak ve günce yazımı |
4 |
Fikirden Performansa, Yaratıcı Hareket Tasarımı |
Stüdyo pratiği ve günce yazımı |
5 |
Fikirden Performansa, Yaratıcı Hareket Tasarımı |
Stüdyo pratiği ve günce yazımı |
6 |
Bilinmeyene Giriş - Doğaçlamanın Önemi ve Bazı Uygulamalar |
Stüdyo pratiği ve günce yazımı |
7 |
Bilinmeyene Giriş - Doğaçlamanın Önemi ve Bazı Uygulamalar |
Stüdyo pratiği ve günce yazımı |
8 |
Multidisipliner Çalışmalar – Yaratıcı Yazım, Resim, Enstalasyon ve Materyal Kullanımı |
Stüdyo pratiği ve günce yazımı |
9 |
Multidisipliner Çalışmalar – Yaratıcı Yazım, Resim, Enstalasyon ve Materyal Kullanımı |
Stüdyo pratiği ve günce yazımı |
10 |
Yaratıcı Proje |
Final projesine hazırlık, günce yazımı, ekip arkadaşlarıyla ve eğitmenlerle tartışma ve geribildirim |
11 |
Yaratıcı Proje |
Final projesine hazırlık, günce yazımı, ekip arkadaşlarıyla ve eğitmenlerle tartışma ve geribildirim |
12 |
Yaratıcı Proje |
Final projesine hazırlık, günce yazımı, ekip arkadaşlarıyla ve eğitmenlerle tartışma ve geribildirim |
13 |
Yaratıcı Proje |
Final projesine hazırlık, günce yazımı, ekip arkadaşlarıyla ve eğitmenlerle tartışma ve geribildirim |
14 |
Yaratıcı Proje Sunumu |
Geribildirim |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.