Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersi Veren(ler): |
SENİYE TİLEV |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencileri varoluşçuluk hareketinin 19.yüzyıl sonundan başlayıp 20. yüzyıl ortalarına kadar olan dönemden seçilmiş en önemli örnekleriyle tanıştırmayı amaçlar. Dersin metinlerinin ana temalarının incelenebileceği tarihsel ve felsefi bir bağlam sunmayı hedefler. Felsefi bir bakış açısıyla metinlerin eleştirel olarak değerlendirilip, incelenmesini sağlamak da dersin diğer amaçlarıdır. |
Dersin İçeriği: |
Varoluşçuluk insan özgürlüğünü ve genel çerçevesiyle insan özgürlüğünün imkanını inceleyen ve sorunsallaştıran felsefi, edebi ve sanatsal bir harekettir. Ders hareketin felsefe ve edebiyattaki 19. yüzyıl sonundan, 20.yüzyıl ortalarına kadar olan dönemden seçilmiş en önemli figürlerine odaklanır. Öznelik, içe dönüklük, otonomi, kendilik, kendi-olamama, bireysellik, politik özgürlük, isyan, sosyal kimlik ve bilinç kavramları Kierkegaard, Nietzsche, Sartre, Dostoyevski, Camus, Simone de Beauvoir ve Kafka’nın metinlerinin yakın okumaları yoluyla incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Varoluşçuluk hareketinin felsefi ve tarihsel arka planına aşina olabilmek
- 2- İnsan varoluşunun anlamı ve insanın özneliği hakkında düşünmek
- 3- Eleştirel okuma becerileri geliştirmek ve derin tahlil gerektiren metinlerin nasıl ele alınacağını öğrenmek
- 4- İlgili konu başlıkları hakkında bireysel yaklaşımları yansıtabilen kısa değerlendirme yazıları yazabilmek (Verilen okuma metinleri ya da önerilen filmler hakkında)
- 5- Tartışılan konularla ilgili farklı bakış açılarını anlama ve değerlendirme kabiliyeti geliştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction to Syllabus and Course Objectives What is existentialism? |
Yok |
2 |
Kierkegaard: Fear and Trembling; Problema I & II. |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 3 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
3 |
Nietzsche: On the Genealogy of Morals; First Essay |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 3 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
4 |
Heidegger: Being and Time; “The Possible Being-a-Whole of Daisen and Being-Toward-Death”. |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 3 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
5 |
Dostoevsky: Notes from the Underground; Part I: Underground |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 3 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
6 |
Kafka: The Metamorphosis |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
7 |
J-P. Sartre: Existentialism Is a Humanism. |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
8 |
Simone de Beauvoir: The Ethics of Ambiguity, “Ambiguity”. |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
9 |
A. Camus: The Myth of Sisyphus “An Absurd Reasoning, Absurdity and Suicide”. |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
10 |
Paul Tillich: Excerpts from The Courage to Be (1952) |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
11 |
Viktor Frankl: Man’s Search For Meaning (1946) “The Case for a Tragic Optimism” (pp. 161- 179) |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
12 |
Poster Sunumu |
Öğrencilerin gruplarını ve sunum konularını belirleyerek poster hazırlaması |
13 |
Movie Analysis “Awaking Life” – Film içeriğinin dönem boyunca işlenen metinlerle ilişkilendirilmesi |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
14 |
Final değerlendirmesi |
İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir) |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.