Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
HÜSEYİN SUNGUR KUYUMCUOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
HÜSEYİN SUNGUR KUYUMCUOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu dersin sonunda öğrenciler (1) Sembolik mantığın temel kavram ve teorilerine dair bir aşinalık edinecek, (2) önerme mantığı ve niceleme mantığına ve bunların çözümleyici çizelgelerine hakim olacak ve (3) istatistik ve olasılık akıl yürütmelerini anlayacak ve uygulayacaklar. Öğrenme sırasında öğrenciler (4) hem bireysel sorumluluk alarak hem de sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak grup ödevlerini tamamlayacaklar. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriği önerme mantığı ve niceleme mantığına giriştir. Başlıca konular şunlardır: gündelik dilden sembolik dile çeviri, çözümleyici çizelge ve doğruluk tablosu yöntemleriyle önerme eklemlerinin geçerliliğinin değerlendirilmesi ve önerme mantığı içerisinde teoremlerin ispatlanması. Ayrıca, öğrenciler istatistik ve olasılık safsatalarını belirleyip bunlar üzerinde doğru akıl yürütme şekillerini uygulayacaklar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Sembolik mantığın temel kavram ve teorilerine dair bir aşinalık edinmek
- 2- Önerme mantığı ve niceleme mantığına ve bunların çözümleyici çizelgelerine hakim olmak
- 3- İstatistik ve olasılık akıl yürütmelerini anlamak ve uygulamak
- 4- Hem bireysel sorumluluk alarak hem de sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak grup ödevlerini tamamlamak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Mantığa giriş |
Yok |
2 |
Doğruluk tablosu hesaplama |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
3 |
Geçerlilik testi için doğruluk tabloları |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
4 |
İspatlar: Sekiz temel kural |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
5 |
Yerine geçme kuralları |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
6 |
Koşullu ve dolaylı ispat |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
7 |
Tekil cümleler ve niceleyiciler |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
8 |
Kategorik önermeler |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
9 |
Niceleme mantığında ispatlar |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
10 |
Olasılık akıl yürütmesi – I |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
11 |
Olasılık akıl yürütmesi – I I |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
12 |
Olasılık akıl yürütmesi – I II |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
13 |
Olasılık akıl yürütmesi – I V |
İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak |
14 |
Ders tekrarı |
Ders saatinde tartışmak üzere soru hazırlamak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.