DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mantık: Düşüncenin Kodu KHAS 1608 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: HÜSEYİN SUNGUR KUYUMCUOĞLU
Dersi Veren(ler): HÜSEYİN SUNGUR KUYUMCUOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler (1) Sembolik mantığın temel kavram ve teorilerine dair bir aşinalık edinecek, (2) önerme mantığı ve niceleme mantığına ve bunların çözümleyici çizelgelerine hakim olacak ve (3) istatistik ve olasılık akıl yürütmelerini anlayacak ve uygulayacaklar. Öğrenme sırasında öğrenciler (4) hem bireysel sorumluluk alarak hem de sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak grup ödevlerini tamamlayacaklar.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği önerme mantığı ve niceleme mantığına giriştir. Başlıca konular şunlardır: gündelik dilden sembolik dile çeviri, çözümleyici çizelge ve doğruluk tablosu yöntemleriyle önerme eklemlerinin geçerliliğinin değerlendirilmesi ve önerme mantığı içerisinde teoremlerin ispatlanması. Ayrıca, öğrenciler istatistik ve olasılık safsatalarını belirleyip bunlar üzerinde doğru akıl yürütme şekillerini uygulayacaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sembolik mantığın temel kavram ve teorilerine dair bir aşinalık edinmek
  • 2- Önerme mantığı ve niceleme mantığına ve bunların çözümleyici çizelgelerine hakim olmak
  • 3- İstatistik ve olasılık akıl yürütmelerini anlamak ve uygulamak
  • 4- Hem bireysel sorumluluk alarak hem de sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak grup ödevlerini tamamlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta
Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Mantığa giriş Yok
2 Doğruluk tablosu hesaplama İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
3 Geçerlilik testi için doğruluk tabloları İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
4 İspatlar: Sekiz temel kural İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
5 Yerine geçme kuralları İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
6 Koşullu ve dolaylı ispat İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
7 Tekil cümleler ve niceleyiciler İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
8 Kategorik önermeler İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
9 Niceleme mantığında ispatlar İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
10 Olasılık akıl yürütmesi – I İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
11 Olasılık akıl yürütmesi – I I İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
12 Olasılık akıl yürütmesi – I II İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
13 Olasılık akıl yürütmesi – I V İlgili okumayı yapmak, verilen ödev sorularını cevaplamak
14 Ders tekrarı Ders saatinde tartışmak üzere soru hazırlamak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğrenciler her ders haftası için kendilerine verilen metni okuyacaklar. Bu okumalar konuyla ilgili ders kitaplarından derlenecek.


DİĞER KAYNAKLAR

Öğrencilere konu hakkındaki bakış açılarını genişletmelerini sağlayacak videolar önerilecek.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 1 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 6 30
Final Sınavı 1 30
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev177
Diğer Uygulamalara Hazırlık61.59
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12560
Final Sınavı177
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4