| Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Ders; öğrencilerin özellikle dijital demokrasi bağlamında siyasal katılım; iyi yönetişim ve kamu sağlığı ve çevre meselelerine hak odaklı yaklaşım ile idarenin şeffaflığı ve hesap verebilirliği hakkındaki bilgilerini artırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği: |
- Demokrasinin temel kavramları (özellikle siyasal katılım ve şeffaflık),
- Adil seçimler, referandumlar ve siyasal parti özgürlüklerine ilişkin mahkeme kararları,
- Çevrenin korunması (özellikle yerel idarelerin rolü),
- “Hukukun ekolojisi” kavramı. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Demokrasi kavramı ve bununla bağlantılı olarak idarenin şeffaflığı, hesap verebilirliği ve hukuk devleti kavramlarını içselleştirme, bu kavramlarla akademik anlamda düşünebilme
- 2- Demokratik katılım ve çevre sorunları ilişkisini anlamlandırma
- 3- Çevre sorunları üzerine farklı disiplinlerle bağlantılı bakış açısı kazanma, hukukun bu sorunlara yönelik çözümlerini kendi disiplinlerine uygulayabilme
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımı, Söyleşiler, Öğrenci Araştırmaları, Öğrenci Sunumları |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Giriş Dersi, Dersin İşleyişi, Ders İzlencesi ve Kaynaklar Hakkında Bilgilendirme |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 2 |
Demokrasi ve Siyasal Katılım Kavramı, Felsefi ve Siyasal Temelleri |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 3 |
Demokrasi ve Siyasal Katılım Kavramı, Felsefi ve Siyasal Temelleri |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 4 |
Siyasal Katılım Yöntemleri, Dijital Demokrasi ve Şeffaflık |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 5 |
Siyasal Katılım Yöntemleri, Dijital Demokrasi ve Şeffaflık |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 6 |
Yerel Yönetimlerde Alternatif Siyasal Katılım Yöntemleri, İmar ve Çevre Hukuku Uygulamaları |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 7 |
Yerel Yönetimlerde Alternatif Siyasal Katılım Yöntemleri, İmar ve Çevre Hukuku Uygulamaları |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 8 |
Ulusalüstü İnsan Hakları Sözleşmeleri ve Çevre Hakkı |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 9 |
Ulusalüstü İnsan Hakları Sözleşmeleri ve Çevre Hakkı |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 10 |
Avrupa Birliği Çevre Mevzuatı ve Çevre Hukuku Uygulamaları |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 11 |
Avrupa Birliği Çevre Mevzuatı ve Çevre Hukuku Uygulamaları |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 12 |
Enerji Hukuku ve Çevre Mevzuatı İlişkisi |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 13 |
Enerji Hukuku ve Çevre Mevzuatı İlişkisi |
Öğrenciler ders izlencesinde verilen kaynaklara hazırlanarak derse gelmelidir. |
| 14 |
Genel Değerlendirme ve Tartışma Dersi |
Öğrenciler kendilerine ders öncesi verilecek sorular çerçevesinde hazırlanarak derse gelmelidir. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek