Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
DİDEM TÜRKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
AYLİN YURDACAN, DİDEM TÜRKOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu ders demokrasi, adalet ve devrim kavramları üzerine yürütülen tartışmalara interdisipliner bir açıdan giriş yapmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilere sosyal ve siyasi bilimlerde sıkça kullanılan kavramları anlamaları için bir çerçeve sunar. Öğrenciler toplumsal çatışmayı o dönemin aktörleri üzerinden görme şansı bulacak ve konuşma hazırlama ve sunma gibi pratik yetenekler kazanacaklardır. Dersin sonunda öğrencilerin toplumsal ve ekonomik adalet gibi kavramlara eleştirel bir yaklaşım geliştirmeleri, bu kavramlara farklı yaklaşımların hangi siyasi akımlarla ilişkilendirildiği ve devrim anlarında nasıl kurumsallaştıklarını öğrenmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders demokrasi, sosyal-ekonomik adalet ve devrimleri ele alan ekollere, özellikle Fransız devrimini merkeze alarak, odaklanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Sosyal-ekonomik adalet kavramlarını irdeleyen temel ekollere giriş
- 2- Farklı adalet anlayışlarının devrimleri nasıl şekillendirdiğinin irdelenmesi
- 3- Analitik düşünce yaklaşımının geliştirilmesi ve farklı kavramların farklı bağlamlara nasıl oturduğunun değerlendirilmesi
- 4- Argüman geliştirmenin ve argümanları değerlendirme adımlarının altının çizilmesi
- 5- Öğrencilerin konuşma hazırlama ve sunma becerilerinin geliştirilmesi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri. Bireysel söylevler ve grup tartışmaları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Sınıf tartışmasıyla alakalı hiciv içeren bir görsel bulmak |
2 |
-Din ve monarşi -İkna yöntemleri (hitabet) |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
3 |
-Mantık hataları (hitabet) -Sanayi devrimi ve aydınlanma |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
4 |
-Toplumsal hareketler -Toplumsal sözleşme |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
5 |
İnsan hakları beyannamesi ve demokrasi kavramı |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, grup projesi I için hazırlık |
6 |
Fransız devriminde devlet ve toplum |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, grup projesi II için hazırlık |
7 |
Oyun oturumu 1 |
Rollere özel makaleleri okumak, ödev1 teslim 1 için hazırlık (söylev 1) |
8 |
Oyun oturumu 2 |
Rollere özel makaleleri okumak, ödev1 teslim 2 için hazırlık (söylev 1) |
9 |
Bahar tatili |
|
10 |
Oyun oturumu 3 |
Oturuma özel makaleleri okumak |
11 |
Oyun oturumu 4 |
Rollere özel makaleleri okumak, ödev 2 teslim 1 için hazırlık (söylev 2), grup projesi II değerlendirmesi |
12 |
Oyun oturumu 5 |
Ödev 2 teslim 2 (söylev 2) sunumuna hazırlık |
13 |
Oyun oturumu 6 |
Final projesine hazırlanma |
14 |
Meta analiz |
Dönem içinde işlenenlerin gözden geçirilmesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.