DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Demokrasi, Adalet ve Devrimler KHAS 1708 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: DİDEM TÜRKOĞLU
Dersi Veren(ler): AYLİN YURDACAN, DİDEM TÜRKOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders demokrasi, adalet ve devrim kavramları üzerine yürütülen tartışmalara interdisipliner bir açıdan giriş yapmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilere sosyal ve siyasi bilimlerde sıkça kullanılan kavramları anlamaları için bir çerçeve sunar. Öğrenciler toplumsal çatışmayı o dönemin aktörleri üzerinden görme şansı bulacak ve konuşma hazırlama ve sunma gibi pratik yetenekler kazanacaklardır. Dersin sonunda öğrencilerin toplumsal ve ekonomik adalet gibi kavramlara eleştirel bir yaklaşım geliştirmeleri, bu kavramlara farklı yaklaşımların hangi siyasi akımlarla ilişkilendirildiği ve devrim anlarında nasıl kurumsallaştıklarını öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders demokrasi, sosyal-ekonomik adalet ve devrimleri ele alan ekollere, özellikle Fransız devrimini merkeze alarak, odaklanmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sosyal-ekonomik adalet kavramlarını irdeleyen temel ekollere giriş
  • 2- Farklı adalet anlayışlarının devrimleri nasıl şekillendirdiğinin irdelenmesi
  • 3- Analitik düşünce yaklaşımının geliştirilmesi ve farklı kavramların farklı bağlamlara nasıl oturduğunun değerlendirilmesi
  • 4- Argüman geliştirmenin ve argümanları değerlendirme adımlarının altının çizilmesi
  • 5- Öğrencilerin konuşma hazırlama ve sunma becerilerinin geliştirilmesi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta
Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri. Bireysel söylevler ve grup tartışmaları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Sınıf tartışmasıyla alakalı hiciv içeren bir görsel bulmak
2 -Din ve monarşi
-İkna yöntemleri (hitabet)
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
3 -Mantık hataları (hitabet)
-Sanayi devrimi ve aydınlanma
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
4 -Toplumsal hareketler
-Toplumsal sözleşme
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek
5 İnsan hakları beyannamesi ve demokrasi kavramı İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, grup projesi I için hazırlık
6 Fransız devriminde devlet ve toplum İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, grup projesi II için hazırlık
7 Oyun oturumu 1 Rollere özel makaleleri okumak, ödev1 teslim 1 için hazırlık (söylev 1)
8 Oyun oturumu 2 Rollere özel makaleleri okumak, ödev1 teslim 2 için hazırlık (söylev 1)
9 Bahar tatili
10 Oyun oturumu 3 Oturuma özel makaleleri okumak
11 Oyun oturumu 4 Rollere özel makaleleri okumak, ödev 2 teslim 1 için hazırlık (söylev 2), grup projesi II değerlendirmesi
12 Oyun oturumu 5 Ödev 2 teslim 2 (söylev 2) sunumuna hazırlık
13 Oyun oturumu 6 Final projesine hazırlanma
14 Meta analiz Dönem içinde işlenenlerin gözden geçirilmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğrenciler o hafta için kendilerine verilmiş okumaları yapacaklar. Zorunlu kitap: Jennifer Popiel, Mark C. Carnes and Gary Kates. Rousseau, Burke, and Revolution in France 1791 (ISBN 9780393938883)


DİĞER KAYNAKLAR

Pek çok izlemesi zorunlu video. Öğrencilere ayrıca yazacakları ödevler ve yapacakları konuşmalar için ek kaynak önerisinde bulunulacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 15
Ödev 4 40
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 6 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 10 5
Total: 35 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje11717
Ödev41040
Sunum/Jüriye Hazırlık2510
Diğer Uygulamalara Hazırlık616
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10110
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5