DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İfade Özgürlüğü, Nefret Söylemi ve Kampüslerde Nefret Söylemi KHAS 1712 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: ZÜBEYDE KARADAĞ THORPE
Dersi Veren(ler): ZÜBEYDE KARADAĞ THORPE
Dersin Amacı: İfade özgürlüğü, nefret söylemi ve kampüslerde nefret söylemi ile ilişkili ana kavramların öğrenciye tanıtılması

İfade özgürlüğü, nefret söylemi ve kampüslerde nefret söylemi ile ilişkili ana davaların öğrencilere tanıtılması

İfade özgürlüğü, nefret söylemi ve kampüslerde nefret söylemi hakkında öğrencinin genel bir bilgiye sahip olmasının sağlanması

İfade özgürlüğü, nefret söylemi ve kampüslerde nefret söylemi ile ilişkili farklı bakış açılarından öğrencinin düşünmesi ve tartışabilmesi konusunda öğrencinin cesaretlendirilmesi
Dersin İçeriği: Bu ders, ifade özgürlüğü, nefret söylemi ve kampüslerde nefret söylemi konusunu felsefesi bir perspektiften ele almayı amaçlamaktadır. Ders içindeki tartışma demokratik toplumlarda ifade özgürlüğünün korunmasının rolüne odaklanmakla birlikte, bu türden bir toplumun nefret söylemini nasıl ele alması gerektiği üzerine odaklanacaktır. Ders içinde kendisine odaklanılacak sorular içinde şunlar bulunmaktadır: Nefret söylemi nedir? Zarar veren ve rahatsız edici ifade biçimleri arasında anlamlı bir ayrım yapabilir miyiz? Nefret söylemi yasaları demoratik düzenin meşruluğunu zedeler mi? İfade biçimlerini koruyan yasalar ifadelerin sadece içeriklerini mi korumalı yoksa hakaret içerikli söylem biçimleri de korunmalı mıdır? İfade özgürlüğü mutlak olmalıdır dediğimiz zaman ne demek istiyoruz? İfade özgürlüğünü koruyan yasalar kampüslerdeki nefret söylemini de korumalı mıdır? Ders içinde kendisine değineceğimiz filozoflar arasında John Stuart Mill, Anthony Lewis, Jeremy Waldron ve Ronald Dworkin bulunmaktadır. Başka filozofların da yanı sıra ifade özgürlüğü ile ilişkili bazı davalar üzerinde de tartışma ve incelemeler yapılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- ifade özgürlüğü ve nefret söylemi konusunda daha derin bir bilgiye sahip olmak
  • 2- ana kavramları bilmek
  • 3- ifade özgürlüğü ve nefret söylemi ile ilişkili farklı bakış açılarından öğrencinin düşünmeye ve tartışmaya istekli olması
  • 4- ifade özgürlüğü ve nefret söylemine ile ilişkili ana okuna metinlerine aşina olması
  • 5- ifade özgürlüğü ve nefret söylemi ile ilişkili ana mahkeme davalarına aşina olmaları
  • 6- teorik fikirleri pratik alana uygulayabilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri -haftalık 3 saatlik dersler
-tartışma ve ana metin metin okuması
-yazma görevi: mahkeme davaları ve bu davaların ifade söylemi ve nefret söylemiyle ilişkisini üzerine


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 İfade Özgürlüğü ve Nefret Söylemi Konusuna Giriş
2 İfade Özgürlüğü Okuma: John Stuart Mill’in “Özgürlük Üzerine” adlı kitabına bakılacak, 1-2. bölümler
3 İfade Özgürlüğü Okuma: John Stuart Mill’in “Özgürlük Üzerine” adlı kitabına bakılacak, 1-2. bölümler
4 Freedom of the Thought that We Hate and Harm in Hate Speech Okuma: Anthony Lewis, Freedom of the Thought that We Hate (2007). Seçkiler.
5 Freedom of the Thought that We Hate and Harm in Hate Speech Okuma: Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). sf.. 18-34.
6 Group Libel, Dignity and Offence Okuma: Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). sf. 1-18, 34-144, 204- 235.
7 Group Libel, Dignity and Offence Okuma: Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). sf. 1-18, 34-144, 204- 235.
8 Edwin Baker and the Autonomy Argument Against Hate Speech Legislation Okuma: C. Edwin Baker, “Autonomy and Hate Speech,” in Hare and Weinstein, eds., Extreme Speech and Democracy, sf. 143
9 Edwin Baker and the Autonomy Argument Against Hate Speech Legislation Okuma: Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). sf.. 144- 173
10 Ronald Dworkin and the Legitimacy Argument Against Hate Speech Legislation Okuma: Ronald Dworkin, Foreword, in Extreme Speech and Democracy, ed. Ivan Hare and James Weinstein (Oxford University Press, 2009), sf. vi
11 Ronald Dworkin and the Legitimacy Argument Against Hate Speech Legislation Okuma: Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). sf. 173- 204
12 Timothy C. Shiell: Campus Hate Speech on Trial Okuma: Timothy C. Shiell, “Campus Hate Speech on Trial” seçkiler
13 Discussing Court Cases Seçkiler
14 Discussing Court Cases Seçkiler


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

John Stuart Mill, On Liberty (1869)
Anthony Lewis, Freedom of the Thought that We Hate (2007)
Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012)
Edwin Baker, “Autonomy and Hate Speech,” Hare and Weinstein, ed., Extreme Speech and Democracy (2009)
Ronald Dworkin, Foreword, in Extreme Speech and Democracy, ed. Ivan Hare and James Weinstein (2009)
Timothy C. Shiell, Campus Hate Speech on Trial (1998)
Mahkeme davalarından seçkiler


DİĞER KAYNAKLAR

James Weinstein, “Extreme Speech, Public Order and Democracy,” in Hare and Weinstein, eds., Extreme Speech and Democracy.

Joseph Tanenhaus, “Group Libel and Free Speech,” Phylon 13 (1952).
Joseph Tanenhaus, “Group Libel,” Cornell Law Quarterly 35 (1949– 1950).

Stephen L. Darwall, “Two Kinds of Respect,” Ethics 88 (1977)
Stephen L. Darwall, The Second-Person Standpoint: Morality, Respect, and Accountability (Harvard University Press, 2006).

Ronald Dworkin, Law’s Empire (Harvard University Press, 1986).
Ronald Dworkin, Freedom’s Law: The Moral Reading of the American Constitution (Harvard University Press, 1996).
Ronald Dworkin, “A New Map of Censorship,” Index on Censorship 35 (2006).

Jeremy Waldron, “The Dignity of Groups,” Acta Juridica (Cape Town, 2008).
“General Introduction: Free Speech, Democracy, and the Suppression of Extreme Speech Past and Present,” Extreme Speech and Democracy, ed. Ivan Hare and James Weinstein (Oxford University Press, 2009).

Edwin Baker, Human Liberty and Freedom of Speech (Oxford University Press, 1989).
C. Edwin Baker, “Autonomy and Informational Privacy, or Gossip: The Central Meaning of the First Amendment,” Social Philosophy and Policy 21 (2004).
C. Edwin Baker, “Harm, Liberty, and Free Speech,” Southern California Law Review 70 (1997).

Catherina MacKinnon, Only Words, (1993).


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 40
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler15230
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Final Sınavı12828
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6