Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşen Dünyada Kimlikler ve Farklılık | KHAS 1714 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Doğu Durgun |
Dersi Veren(ler): | Doğu Durgun |
Dersin Amacı: | Ders öğrencilere küreselleşen dünyada kimlik ve çeşitlilik ile ilgili temel kavram ve temaları sunmayı amaçlamaktadır. Her ders farklı zaman ve coğrafyalara yayılan vakalar üzerinden belirli bir kavram ve temayı inceleyecek ve aynı sorular üzerinde temellendirilecektir: Küreselleşmenin ortaya çıkardığı sosyal, ekonomik ve politik eşitsizlikler kimlikleri ve kimlikler arası etkileşimi nasıl etkilemektedir? İnsanlar, gruplar ve topluluklar küreselleşmeyi nasıl deneyimlemekte, şekillendirmekte ve dönüştürmektedir? Belirsizliğin ve karmaşıklığın yükseldiği bir dönemde bireysel ve kolektif hakları ve özgürlükleri kullanmak ve sorumlulukları yerine getirmek nasıl mümkün olur? Birbirimize giderek daha bağlı hale geldiğimiz bir süreçte kimlikler ve farklılıklar nasıl ele alınmalıdır? Ders öğrencilerin günümüz dünyasındaki küresel sorunlara eleştirel yaklaşmaları için farklı perspektifler sunmayı ve bu sorunlarla başa çıkmak için kendi seslerini keşfetmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Küreselleşme insanlar, topluluklar ve kültürler arası mesafelerin azalmasına ve bağlılığın artmasına neden olan bir süreçtir. Öyle ki birçok araştırmacı artık dünyanın küresel bir köye dönüştüğünü iddia etmektedir. Bununla beraber, küreselleşme yarattığı sosyal, politik ve ekonomik eşitsizlikler ve sistemik baskılar nedeniyle kişi ve gruplar arası çatışma ve şiddetin artmasına da neden olmaktadır. Ders, küreselleşmenin kimlikleri ve kimlikler arası etkileşimi nasıl şekillendirdiğini irdelemektedir. Kimliğe kesişimsel bir şekilde yaklaşarak, sınıf, ırk, etnisite ve cinsiyet ile ilgili güncel konuları ele alacak ve bu kategorilerin küreselleşme, kimlik ve çeşitliliği anlamaya ne şekilde yardımcı olduğunu sorgulayacaktır. Tüketim toplumu, göç, yerli topluluklar ve ulusaşırı toplumsal hareketler ve çok uluslu şirketler gibi birçok konu farklı zaman ve coğrafyalara yayılan vakalar üzerinden incelenecektir. Ders küreselleşmenin kimlik, farklılık ve çeşitlilik ile ilişkisini analitik ve eleştirel bir perspektifte anlamak için tarihsel ve kavramsal bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders &Tartışma • 30 dakika ders anlatımı • 100 dakika tartışma • 30 dakika sınıf içi aktivite |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders izlencesi ve amaçlarının tanıtımı | |
2 | Küreselleşme çağında kimlik ve farklılık | |
3 | Tüketim kültürü | |
4 | Sömürgecilik ve sömürgecilik sonrası | |
5 | Yerli topluluklar | |
6 | Sınırlar, Göç ve Melezlik | |
7 | Küreselleşmenin cinsiyeti, cinsiyetin küreselleşmesi | |
8 | Küreselleşme ve medya | |
9 | Demokrasi ve hesap verilebilirlik | |
10 | Sağ popülizm | |
11 | Küreselleşme karşıtı hareketler | |
12 | Küresel dünyada sorumluluk | |
13 | Kart Oyunu | |
14 | Sonuç |
Her hafta dersleri tamamlayan kitap bölümü, makale ve yorum yazıları gibi okuma metinleri verilecektir. |
Resim, fotoğraf, film ve belgesellerden ve güncel yazı, dergi, blog ve internet sitelerinden yararlanılacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 2 | 70 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 1 | 15 |
Total: | 4 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 |