Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
DİDEM TÜRKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
DİDEM TÜRKOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu ders iktidar, devlet, toplumsal hareketler ve modern anayasalar gibi kavramlar üzerine yürütülen tartışmalara interdisipliner bir açıdan giriş yapmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilere çoğunluk, eşitlik, insan hakları, ırkçılık, sömürgecilik ve egemenlik gibi hukuk, sosyal ve siyasi bilimlerde sıkça kullanılan kavramları anlamaları için bir çerçeve sunar. Öğrenciler toplumsal çatışmayı o dönemin aktörleri üzerinden görme şansı bulacak ve konuşma hazırlama ve sunma gibi pratik yetenekler kazanacaklardır. Dersin sonunda öğrencilerin anayasal normların vatandaşların gündelik hayatını nasıl etkilediğine dair fikir edinmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders modern devletlerde yer alan farklı siyasi sistemleri ve siyasi kurumlara giriş olarak tasarlanmıştır. İktidar dağılımının günümüz ulus-devletlerindeki etkileri 1990’larda Güney Afrika’da yapılan anayasal tartışmalar çerçevesinde ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çeşitli parti sistemleri ve devlet kurumlarını irdeleyen siyaset bilimi, anayasa hukuku ve toplumsal hareketler çalışmalarındaki temel ekollere giriş
- 2- Analitik düşünce yaklaşımının geliştirilmesi
- 3- Argüman geliştirmenin ve argümanları değerlendirme adımlarının altının çizilmesi
- 4- Öğrencilerin konuşma hazırlama ve sunma becerilerinin geliştirilmesi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri. Bireysel söylevler ve grup tartışmaları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
Sınıf tartışmasıyla alakalı hiciv içeren bir görsel bulmak |
2 |
-İktidar -İkna yöntemleri (hitabet) |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
3 |
Devlet oluşumu ve vatandaşlık kavramı |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
4 |
-Siyasi kurumlar ve demokrasi -Mantık hataları (hitabet) |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
5 |
Ulus-devlet, milliyetçilik, sömürgecilik |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, grup projesi I için hazırlık |
6 |
Toplumsal hareketler ve anayasalar |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
7 |
Oyun oturumu 1- Güney Afrika ve ırkçılık rejiminin çöküşü |
Rollere özel makaleleri okumak, ödev1 teslim 1 için hazırlık (söylev 1) |
8 |
Oyun oturumu 2 |
Rollere özel makaleleri okumak, ödev1 teslim 2 için hazırlık (söylev 1) |
9 |
Bahar tatili |
|
10 |
Oyun oturumu 3 |
Oturuma özel makaleleri okumak, grup projesi II için hazırlık |
11 |
Oyun oturumu 4 |
Ödev 2 teslim için hazırlık (söylev 2), grup projesi II değerlendirmesi |
12 |
Oyun oturumu 5 |
Ödev 2 sunumuna hazırlık |
13 |
Meta analiz |
Final projesine hazırlanma |
14 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
Dönem içinde işlenenlerin gözden geçirilmesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.