DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikodilbilime Giriş KHAS 1800 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Stacey Anne Johnson
Dersi Veren(ler): Stacey Anne Johnson
Dersin Amacı: Bu seçmeli ders, öğrencilerin psikodilbilimine giriş yapmaları için tasarlanmıştır. Psikodilbilim, insanların dil edinimini, dil edinimine dair süreci ve dili nasıl ürettiğini tartışır. Bu derste öğrenciler dil ile beynin ve zihnin süreçlerinin arasındaki ilişkiye dair temel bir anlayış geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği: KHAS1800 Psikodilbilime Giriş dersi, öğrencilere psikodilbilime dair temel temaları ve kavramları tanıtır. Dönem boyunca, kelimelerin görsel ve işitsel olarak tanınması, cümlenin kavranması ve üretimi, çift dillilik (ve ötesi), dil edinimi ve dilin düzensizliği gibi konularda yoğun bir ders anlatımı yapacağız. Bu ders, insanların nasıl dil öğrendiğine dair merakı olan ve psikodilbilim alanına dair okuma yapmaya ve tartışmaya ilgili olan öğrenciler için idealdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İnsan dilinin temellerini ve dilbilimin tarihini anlamak
  • 2- İnsanların dili nasıl anladığını ve ürettiğini kavramak
  • 3- Dil edinimine, kavrayışa ve üretimine dair temel teorileri tanımlamak
  • 4- Psikodilbilimsel sorunları ve aralarındaki bağlantılarını analiz etmek
  • 5- Amprik kanıtlar dahilinde dil teorilerini eleştirel olarak değerlendirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme Yöntemi: Ders anlatımı ve tartışma – haftada 3 saat
Öğrenme Yöntemi : Hem bireysel hem de gruplar halinde gerçekleştirecekleri senkron ve asenkron okuma ve yazma sorumlulukları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Psikodilbilimine Giriş İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
2 Dil nedir? İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
3 Dil Edinimi: Sesler, kelimeler ve sözdizimi İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
4 Dili Anlama 1: Konuşma Algısı İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
5 Dili Anlama 2: Kelime tanıma İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
6 Dili Anlama 3: Cümlenin sıralanması İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
7 Dil üretimi: Kelimeler İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
8 Dil üretimi: Cümleler İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
9 Kullanımbilim İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
10 Çift dillilik İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
11 Dilin Düzensizliği İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
12 Güncel araştırmalar –Bizi nasıl etkiler? İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
13 Güncel araştırmalar – tartışmanın devamı / özet haftası İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
14 Gözden geçirme ve final sunumları haftası Final sunumuna hazırlanmak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Sedivy, J. (2014). Language in mind: An introduction to psycholinguistics. Second Edition. Oxford University Press.
Traxler, M., & Gernsbacher, M. (2006). Handbook of Psycholinguistics (2nd ed.). Academic Press.


DİĞER KAYNAKLAR

Altmann, G. (1997). The Ascent of Babel: an exploration of language, mind, and understanding. Oxford.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 25
Proje 2 50
Final Sınavı 1 25
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev133
Diğer Uygulamalara Hazırlık12112
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13565
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5