DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi KHAS 1804 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Stacey Anne Johnson
Dersi Veren(ler): Stacey Anne Johnson
Dersin Amacı: Bu seçmeli ders, öğrencilerin eğitim psikolojisi teorileri hakkında eleştirel düşünme bilgi ve becerisini geliştirmelerini sağlayacaktır. Öğrenciler aynı zamanda eğitim psikolojisi teorilerini sınıf uygulamalarının ve öğrenci davranışlarının yorumlanmasına da uygulayacaklardır. Aynı zamanda bu dersin sonunda, çocuk ve ergen gelişiminin temel ilkelerini tanımlayabilecek ve bunları sınıf içi çalışmalara da uygulayabileceklerdir.
Dersin İçeriği: KHAS1804, öğrencilere eğitim psikolojisine dair temel temaları ve kavramları tanıtır. Dönem boyunca ilgili konularda yoğun bir ders anlatımı yapacağız.
Bu ders, insanların nasıl dil öğrendiğine dair merakı olan ve eğitim psikolojisi alanına dair okuma yapmaya ve tartışmaya ilgili olan öğrenciler için idealdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Eğitim psikolojisinin temellerini ve tarihini anlamak
  • 2- İnsanların temel EP teorilerine göre nasıl geliştiğini ve öğrendiğini kavramak
  • 3- Öğretme, öğrenme, kavrayışa ve üretimine dair temel teorileri tanımlamak
  • 4- Eğitim Psikolojisindeki sorunları ve aralarındaki bağlantılarını analiz etmek
  • 5- Amprik kanıtlar dahilinde EP teorilerini eleştirel olarak değerlendirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme Yöntemi: Ders anlatımı ve tartışma – haftada 3 saat
Öğrenme Yöntemi : Hem bireysel hem de gruplar halinde gerçekleştirecekleri senkron ve asenkron okuma ve yazma sorumlulukları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Eğitim Psikolojisine Giriş İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
2 Bilişsel Gelişim İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
3 Kişisel, sosyal ve ahlaki gelişim İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
4 Koşullandırma ve öğrenme İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
5 Bloom Taksonomisi İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
6 Yapılandırmacı Öğrenme İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
7 Keşfederek Öğrenme İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
8 Öğrenme Çeşitleri ve IQ İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
9 Üstbiliş ve çoklu zeka İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
10 Öğrenci motivasyonu ve katılımı İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
11 Özel eğitim İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
12 Pandemide eğitim- değiştik mi? İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
13 Güncel araştırmalar – tartışma/ özetleme İlgili makaleleri okumak, atanan videoları izlemek, forum sorusunu cevaplamak
14 Final sunumları Final sunumuna hazırlanmak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Jarvis, P. (2010). Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. New York: Routledge
Srivastava, N. (2006). Educational psychology. [electronic resource]. Pragun Publications.
Taylor, L. (2005). Introducing cognitive development. Taylor & Francis Group.


DİĞER KAYNAKLAR

Öğrencilerin izlemesi gereken videolar olacaktır. Ayrıca konuyla ilgili, vizyonlarını genişletebilecek film ve podcast tavsiyeleri öğrenciler ile paylaşılacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 25
Proje 2 50
Final Sınavı 1 25
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev133
Diğer Uygulamalara Hazırlık12112
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13565
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1 1        
OC2     2    
OC3       1  
OC4       1  
OC5         1