Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
ASLI ERCİYES |
Dersi Veren(ler): |
ASLI ERCİYES |
Dersin Amacı: |
Bu dersin tamamlanmasından sonra öğrenciler (1) birinci ve ikinci dillerin nasıl geliştiğini (2) birinci ve ikinci dilin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini (3) ikinci dilin bilişin farklı yönleri üzerinde nasıl sonuçlar doğuracağını kavrayacaklar (4) ve konuyla ilgili eleştirel kısa denemeler yazıp ve çalışma sunmak için beceriler geliştirebileceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Birçok Dil, Birçok Zihin dersi, lisans öğrencilerini bilişsel gelişim, zeka ve yaratıcılık gibi seçilmiş konularda çok dillilik alanı ve çok dilliliğin sonuçları ile tanıştırmak için tasarlanmıştır. Ders öncelikle erken dil gelişiminin kilometre taşlarını, çok dilliliğin temel kavramlarını ve dillerin temsilini ele alacaktır. Daha sonra, gelişimsel bir yaklaşımla, seçilen konular için çok dilliliğin sonuçları araştırılacaktır. Ders ayrıca, öğrencilerin alandaki ampirik araştırmaları tanımaları için Türkiye'de yapılan çalışmalara da yer verecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Birinci ve ikinci dillerin nasıl geliştiğini kavramak
- 2- Birinci ve ikinci dilin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini anlamak
- 3- İkinci dilin bilişin farklı yönleri üzerinde nasıl sonuçlar doğurur anlama yeteneğini geliştirmek
- 4- Konuyla ilgili eleştirel kısa denemeler yazmak ve çalışma sunmak için beceriler geliştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretim: Ders, tartışma, bireysel çalışma sunumu - 3 saat / hafta Öğrenme: Okuma, yazma ve sunum görevleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanıtımı, önemli konuların gözden geçirilmesi - intihal |
|
2 |
Dil nedir, ana dil edinme teorileri |
İlgili makaleleri okumak |
3 |
Erken dil edinmenin kilometre taşları |
İlgili makaleleri okumak |
4 |
Çok dillilik, iki dillilik, anahtar kavramlar |
İlgili makaleleri okumak, yazılı deneme hazırlamak |
5 |
Çok dillilik gelişimsel bağlamlar |
İlgili makaleleri okumak |
6 |
Çocuklar, Dil ve Düşünce |
İlgili makaleleri okumak |
7 |
İki dilin temsili |
İlgili makaleleri okumak, yazılı deneme hazırlamak |
8 |
Dil üzerine düşünme, - Üst dil becerileri |
İlgili makaleleri okumak |
9 |
İki dil daha mı iyi? |
İlgili makaleleri okumak, yazılı deneme hazırlamak |
10 |
Bireysel projeler için görüşmeler |
İlgili makaleleri okumak, yazılı deneme hazırlamak |
11 |
İki Dillilik ve Yaratıcılık |
İlgili makaleleri okumak, bireysel makale fikirleri hazırlamak |
12 |
İki dillilik: Türkiye’den örnekler |
İlgili makaleleri okumak |
13 |
İki dillilik: Türkiye’den örnekler |
İlgili makaleleri okumak, yazılı deneme hazırlamak |
14 |
Sunumlar |
Sunum için hazırlanmak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.