DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Çok Dillilik ve Zihin KHAS 1806 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: ASLI ERCİYES
Dersi Veren(ler): ASLI ERCİYES
Dersin Amacı: Bu dersin tamamlanmasından sonra öğrenciler (1) birinci ve ikinci dillerin nasıl geliştiğini (2) birinci ve ikinci dilin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini (3) ikinci dilin bilişin farklı yönleri üzerinde nasıl sonuçlar doğuracağını kavrayacaklar (4) ve konuyla ilgili eleştirel kısa denemeler yazıp ve çalışma sunmak için beceriler geliştirebileceklerdir.
Dersin İçeriği: Birçok Dil, Birçok Zihin dersi, lisans öğrencilerini bilişsel gelişim, zeka ve yaratıcılık gibi seçilmiş konularda çok dillilik alanı ve çok dilliliğin sonuçları ile tanıştırmak için tasarlanmıştır. Ders öncelikle erken dil gelişiminin kilometre taşlarını, çok dilliliğin temel kavramlarını ve dillerin temsilini ele alacaktır. Daha sonra, gelişimsel bir yaklaşımla, seçilen konular için çok dilliliğin sonuçları araştırılacaktır. Ders ayrıca, öğrencilerin alandaki ampirik araştırmaları tanımaları için Türkiye'de yapılan çalışmalara da yer verecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Birinci ve ikinci dillerin nasıl geliştiğini kavramak
  • 2- Birinci ve ikinci dilin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini anlamak
  • 3- İkinci dilin bilişin farklı yönleri üzerinde nasıl sonuçlar doğurur anlama yeteneğini geliştirmek
  • 4- Konuyla ilgili eleştirel kısa denemeler yazmak ve çalışma sunmak için beceriler geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretim: Ders, tartışma, bireysel çalışma sunumu - 3 saat / hafta
Öğrenme: Okuma, yazma ve sunum görevleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, önemli konuların gözden geçirilmesi - intihal
2 Dil nedir, ana dil edinme teorileri İlgili makaleleri okumak
3 Erken dil edinmenin kilometre taşları İlgili makaleleri okumak
4 Çok dillilik, iki dillilik, anahtar kavramlar İlgili makaleleri okumak, yazılı deneme hazırlamak
5 Çok dillilik gelişimsel bağlamlar İlgili makaleleri okumak
6 Çocuklar, Dil ve Düşünce İlgili makaleleri okumak
7 İki dilin temsili İlgili makaleleri okumak, yazılı deneme hazırlamak
8 Dil üzerine düşünme, - Üst dil becerileri İlgili makaleleri okumak
9 İki dil daha mı iyi? İlgili makaleleri okumak, yazılı deneme hazırlamak
10 Bireysel projeler için görüşmeler İlgili makaleleri okumak, yazılı deneme hazırlamak
11 İki Dillilik ve Yaratıcılık İlgili makaleleri okumak, bireysel makale fikirleri hazırlamak
12 İki dillilik: Türkiye’den örnekler İlgili makaleleri okumak
13 İki dillilik: Türkiye’den örnekler İlgili makaleleri okumak, yazılı deneme hazırlamak
14 Sunumlar Sunum için hazırlanmak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Bialystok, E. (2001). Bilingualism in Development: Language, Literacy and Cognition


DİĞER KAYNAKLAR

Videolar, TED konuşmaları


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 5
Ödev 5 50
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 4 15
Final Sınavı 1 30
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje12323
Ödev5525
Diğer Uygulamalara Hazırlık155
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler4520
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1 2        
OC2   2      
OC3     2 1  
OC4         2